Wat is de goedkoopste manier om vrijwilligerswerk te doen in het buitenland?

En dan heb ik het echt over een wat langere tijd, 6 maanden ofzo, dus niet 1 of ander werkvakantie ofzo.
Ik heb al heel wat projecten gevonden op internet, maar dat is allemaal verschrikkelijk duur, zeker minimaal 6000 euro voor een half jaar. Zit vliegticket er nog niet eens bij.
Vind ik erg veel geld om ergens te mogen werken.
Wat is de goedkoopste mogelijkheid?

Ja, ik weet dat alles zelf regelen, en zelf onderdak vinden etc. het goedkoopst is, maar dat valt niet mee als je de weg niet kent, dus ik wil wel graag dat alles voor me geregeld is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die 6.000 euro zijn de kosten van jouw verblijf neem ik aan? Dat is 1.000 euro per maand, 250 euro per week, 35 euro per dag. Dat zijn geen hele gekke prijzen, maar er is vast ergens iets te vinden voor minder, succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar welk 'buitenland' wil je? Kijk eens op workaway.nl
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Of .com, weet ik niet zeker.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@wijnstein
neuh... als het een hotel zou zijn en een vakantie, ja, dan zou het wel erg goedkoop zijn!
Maar het is logeren bij een gastgezin, en je moet ook nog de hele week werken ervoor. Dan vind ik 6000 euro bijbetalen toch wel erg duur hoor. @LimaWhiskey. Weet ik nog niet. Ik zou zo tig landen kunnen opnoemen dat me wel interessant lijkt, dus daar ga ik niet eens aan beginnen ;-) Wel heb ik een lichte voorkeur voor Amerika of Azie boven bijvoorbeeld Afrika. Maar voordeel van Afrika is weer dat daar meer Engelstalige landen zijn als in Azie bijvoorbeeld.
Maar een nieuwe taal leren op locatie sta ik ook helemaal niet afwijzend tegenover.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@ Mariusjr: op workaway kan je vrijwilligerswerk vinden. Ze hebben adressen over de hele wereld. Meestal krijg je kost en inwoning als 'betaling'. Je kan heel veel verschillende dingen doen, maar dan moet je daar zelf even kijken.

Het beste antwoord

Het ligt er erg aan, naar welk land je toe wilt gaan, maar het kan zeker geodkoper dan 6000 euro. Een half jaar werken in Noorwegen kost bv zo'n 755 euro excl vliegkosten en verzekering, maar je krijgt ook een vergoeding van 100 euro per week.
Vrijwilligerswerk in Europa heb ik gevonden bij verschillende landen in Europa op de website Ecotoerisme, bij Travelactive staan ook landen buiten Europa.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat klinkt al een stuk beter als ik zelf gevonden heb! In plaats van flink sparen om ergens te mogen werken hou je dan nog geld over! En Noorwegen is zeker een heel erg mooi land om ervaringen op te doen.
Ik kan het alleen nog niet echt vinden, over de kosten en baten... ik word echt van de ene kant naar de andere pagina gestuurd en weer terug, dus ik raak een beetje verdwaald. Kan wel de knop Boek Nu vinden, maar dan wil ik toch eerst die financiele info vinden!
Heb je geen directe link voor mij? Of moet ik gewoon nog beter gaan zoeken? ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gevonden!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi, nee echt makkelijk vind ik de navigatie ook niet bij die website ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Veliko: Lijken die twee websites nou gewoon op elkaar of is het toch echt dezelfde organisatie?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, ecotoerisme en travelservice zijn niet dezelfde organisatie.

Andere antwoorden (2)

Joho biedt in diverse landen stages, betaald werk en vrijwilligerswerk aan en/of bemiddelt bij het vinden daarvan. Op hun site staan vele voorbeelden in het (heel) kort genoemd. Nadeel van deze organisatie is dat je eerst donateur moet worden (5 euro per jaar) en dan een serviceabonnement moet afsluiten (vanaf 3,50 per jaar) voordat je alle gegevens online kunt inkijken. Joho heeft echter ook winkels in Leiden, Den Haag, Utrecht, Groningen en Amsterdam, dus als er eentje bij je in de buurt zit, kun je misschien een keer langsgaan om gewoon basisinfo op te vragen zoals 'ik zoek vrijwilligerswerk dat mij maximaal x-euro kost, hebben jullie dat?'. Succes!

Toegevoegd na 1 dag:
Of WWOOF-ing: werken op een 'groen' bedrijf. Je krijgt geen financiële vergoeding, maar in ruil voor jouw werk zorgt je 'host' voor onderdak en maaltijden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk eens op workaway.info, op deze site bieden allerlei mensen vrijwilligerswerk aan, over de hele wereld.
Als je op de site naar host list gaat kan je specifiek zoeken:
- Op werelddeel
- Op type werk (bijvoorbeeld tuinieren, bouwen, oppassen, koken, toerisme, liefdadigheid...) Klik hiervoor achter 'type of work' op 'show' (dan kan je aanvinken wat je wilt).
- Je kan een zoekterm intypen als je dat wilt
- Je kan last minute gaan of juist een nieuw project doen
- Je kan kijken of er iets is gewijzigd aan de advertenties
- Je kan specifiek zoeken op adressen waar anderen feedback op hebben gegeven.

Je moet dan even per project kijken hoe lang je daar terecht kan en de informatie bekijken.
Vaak moet je zelf je reis betalen en bijkomende kosten, maar krijg je kost en inwoning, dus dat scheelt in de kosten.

En je kan kiezen: wil je echt iets 'goeds' doen of wil je meer vakantie houden en tegelijk iets doen? Zo heb ik in Portugal een project gevonden waar een vakantiepark wordt gerealiseerd voor gehandicapte kinderen en in Noord-Spanje een weeshuis waar je kan gaan helpen.
Ook kan je in Nepal helpen op een theeplantage of in Duitsland een boerderij renoveren.