Mijn reisverzekering dekt geneeskundige kosten wereldwijd. In Mexico moet je deze kosten enkel contant betalen. Ik ben niet rijk. Wat is de oplossing?

Ik overweeg een Mexico-vakantie. Als ik daar toevallig geneeskundige kosten maak, moet ik ze enkel contant betalen. Het kunnen flinke bedragen zijn. Maar ik ben niet rijk. Weet iemand een oplossing? Dank!

11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mexico ligt trouwens niet in de Caraïben.
Wouter2011
11 jaar geleden
Sommige gebieden van Mexico worden wel tot de Caribbean gerekend :-) http://nl.wikipedia.org/wiki/Cara%C3%AFben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf in Ecuador in het ziekenhuis gelegen. 1 telefoontje naar mijn zorgverzekering (AGIS) en alles is buiten mij om geregeld. Zelfs elke dag een belletje om te informeren hoe het er mee ging. Ziektekosten verzekeren via een reisverzekering is overbodige luxe en dus zonde van je geld , dat kan je beter op een andere manier besteden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn fout is dat ik er vanuit ga dat iedereen een aanvullende ziektekostenverzekering heeft. Bij alleen een basisverzekering is medische kosten bij een reisverzekering wel aan te raden. (Kijk wel na wat je aanvullende ziektekostenverzekering dekt)

Het beste antwoord

Contant betekent meestal niet dat je echt met de briefjes geld klaar moet staan. Een pinpas of creditcard kan meestal ook.
Een creditcard zit een maximum aan en zit soms bij een betaalrekening. Ook via bv ANWB of andere organisaties kun je dit goedkoop of soms gratis aanvragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouter2011
11 jaar geleden
Hartelijk dank!

Andere antwoorden (3)

Geen geneeskundige kosten maken of niet op vakantie gaan :)

Even serieus: verwacht je van tevoren dan dat je medische hulp nodig hebt op vakantie?

Dan: als je kosten zo buitensporig hoog worden wegens bijvoorbeeld ziekenhuisopnamen, dan springt de verzekering wel eerder in.

Meestal gaat het om kleine dingen. Ik had destijds in Argentinie een dokter nodig in verband met een heel hardnekkige verkoudheid (meer dan de helft van de reisgroep had er last van).
Deze kosten bedroegen iets van 50 Euro, dat was uiteraard te overzien.

Je kunt uiteraard een creditcard aanschaffen, dan worden je kosten in eerste instantie van de kaart gehaald en is de kans aanwezig dat je na thuiskomst in overleg met de bank en je reisverzekering wel een regeling kunt treffen.

Mocht je trouwens medische kosten maken, dan moet je ze na thuiskomst eerst doorsturen aan je zorgverzekering. Het deel dat door de zorgverzekering niet vergoed wordt, dan wordt dan weer door je reisverzekering vergoed.

Hoe dan ook: Fijne vakantie!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouter2011
11 jaar geleden
Dank! Uiteraard, hoop ik geen ziekenhuis nodig te hebben. Maar je weet het nooit. Een creditcard is een goed idee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij redenen om aan te nemen dat je medische hulp nodig zou hebben dan?
Als je zorgt dat je je nodige vaccinaties gehaald hebt en geen al te gevaarlijke dingen doet, dan kan het nooit echt ernstig worden.
Wouter2011
11 jaar geleden
Het gaat om mijn moeder. Ze is 74 n niet erg gezond. Maar ze wil toch nog even de wereld zien.
Enige wat je kunt doen is niet in het ziekenhuis belanden daar. Ik heb het zelf meegemaakt in Oostenrijk, of ik even 500 euro wilde aftikken in de kliniek. Helaas moest dat ter plekke, maar had ik wel genoeg om dat te doen.

Waarschijnlijk kan er wel wat geregeld worden als het echt noemenswaardige bedragen zijn. Geen enkel weldenkend mens gaat er van uit dat u opeens even duizenden euro's kunt ophoesten voor een behandeling.

Bel anders uw verzekeraar eens op, misschien kunnen die daar uitsluitsel over geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een reisverzekering heb je via je zorgverzekeraar al voor een paar tientjes afgesloten. De grootste kosten zullen dan ook in het buitenland gedekt worden. Het is overigens echt aan te raden, je kan beter een paar tientjes meer betalen dan dat je daar iets ergs overkomt en je de komende vijf jaar aan het afbetalen bent!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wouter2011
11 jaar geleden
Dank voor uw reactie. Ik ben erachter gekomen dat ik voor spoedeisende hulp in het buitenland zowel mijn zorg-als reisverzekeringen kan bellen. Welke verzekering regelt volgens u hulp in Mexico sneller en beter? Als er iets gebeurt, is elke seconde van belang. Dank!