Mijn paspoort heeft meegedraaid in de wasmaschine en nu is het voorkant van het hoesje bijna verdwenen is dat een probleem voor bij het reizen?

Heel gemakkelijke vraag..! Mijn paspoort heeft mee gedraaid in de was dus de voorzijde van het hoesje is bijna weggevaagd 1 juli ga ik op vakantie en vraag me af of het een probleem is om dat nog te reizen? Dus papieren intact en foto etc alleen de voorzijde is bijna verdwenen. Kan iemand mij helpen met deze Vraag?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
15.4K

Het beste antwoord

Is met mijn paspoort ook een keer gebeurt. Alle bladzijden waren daarna golvend. Ben er nog mee naar diverse Oost-Europese landen en Amerika gereisd. Gen enkel probleem mee gehad.
Je kunt het eventueel effe laten checken bij de gemeente van afgifte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Voor alle zekerheid een nieuw aanvragen en daar zal men u opgeven of het nog kan of niet.
Als u de nieuwe pas niet tijdig in uw bezit kan krijgen zal men u een wettig document meegeven ter bevestiging van uw aanvraag of dienstdoende als tijdelijke vervanging van uw beschadigd paspoort.
Goede reis !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zo snel mogelijk hiermee naar de deelgemeente met reserve foto's en geld, meer geld...
ik voorzie dat je als je niets doet niet door mag en dus nu beter meteen gaat vragen/controleren of dit reisdocument nog bruikbaar is volgens de strakke regels !?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat ligt eraan naar welk je op vakantie gaat, maar het kan wel degenlijk een ernstig probleem worden. Het paspoort kan officieel ongeldig verklaard worden als het beschadigt is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paspoorten die niet voldoen aan de 'standaard look' vallen altijd op en trekken hoe dan ook meer aandacht dan de paspoorten die er 'normaal' uitzien.

om problemen en vertraging te voorkomen die je vakantie kunnen verstieren adviseer ik om een nieuwe aan te vragen zodat je het op safe kan spelen.

wellicht maak het ook uit waar je heen gaat op vakantie.
(in duitsland zal men wellicht minder moeilijk kunnen doen dan wanneer je naar de USA gaat)