Zijn er bezienswaardigheden in Wales die je echt gezien moet hebben als je er op vakantie gaat?

Ik ga voor twee weken op vakantie naar Wales en Ik vroeg me af of er nog bijzondere bezienswaardigheden zijn die ik echt moet zien.
Iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (7)

Uiteraard de kastelen. Er zijn er honderden. VErder als je daar tijdens de Olympische spelen zit zijn er veel evenementen in en rondom. Rugby is een hele populaire sport. De natuur is supermooi en je kan er veel ( surfen, kiten, klimmen etc) Hier een link met things to do:

http://www.visitwales.co.uk/things-to-do-in-wales/

Toegevoegd na 1 minuut:
En nog wat mooie kastelen die echt de moeite waard zijn.

http://www.greatcastlesofwales.co.uk/caernarfon.htm
http://www.visitwales.co.uk/things-to-do-in-wales/welsh-culture-and-heritage/castles/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
niet naar de ghost tours gaan ( kan je weer niet slapen ;) of juist wel...:P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet zeker wat bezoeken wat met hun Keltische oorsprong te maken heeft. Ze spreken ook nog Keltisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
haha maar aangezien jij toch nooit slaapt hoeft dat geen probleem te zijn. In pubs kan je ook goed de nachten doorbrengen;) Je kan er zelfs swahili praten. Niet dat ze je verstaan.. Maar goed :)
Nee just kidding. Je kan er gewoon engels praten dat spreken ze allemaal. Alleen in die pub heb je kans dat ze ineens wel welsh praten, maar als je genoeg drinkt doe je vanzelf mee lol
Als je van geschiedenis houdt dan is een bezoekje aan Aberystwyth de moeite waard.

Aberystwyth is een plaats (town) in Wales, in het bestuurlijke graafschap Ceredigion en het ceremoniële behouden graafschap Dyfed.

De stad ligt aan de monding van de Ystwyth (dit is ook de betekenis van de naam) en de Rheidol en heeft ongeveer 18.000 inwoners (status 2005), in de wijde omgeving is geen enkele stad van enig formaat te vinden. Het is een historische marktstad, met veel moderne gebouwen, maar ook een flink aantal historische, zoals de ruïne van een 13e-eeuwse kasteel.

Aberystwyth is een belangrijk centrum van wetenschap (onder andere op het gebied van de plantenveredeling) en bezit het oudste 'college' van de University of Wales (1872). Ook van belang is de National Library of Wales (1907), die over een handschriftenverzameling beschikt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

Als je er toevallig langskomt moet je toch echt een foto van het plaatsnaambordje op het station nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Wij zijn er geweest. Maar dat plaatsnaambordje is het enige wat er interessant aan is. Verder saaie bedoening, niks aan. Naar Wales ga je voor de schitterende natuur!
Snowdonia dat moet je zeker aan doen naast alles wat hier boven ook al is vermeld.
11 jaar geleden
Als je van industrieel erfgoed houdt: Conwy met de historische bruggen van Stephenson en Telford.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wales staat ook bekend om zijn prachtige natuur. Vergeet de nationale parken Snowdonia National Park (Parc Cenedlaethol Eryri), Brecon Beacons National Park (Parc Cenedlaethol Bannau Brycheiniog) en Pembrokeshire-Coast-Nationalpark (Parc Cenedlaethol Arfordir Penfro) dus niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
't Ligt er helemaal aan wat je graag wilt doen.
Wil je cultuur, dan kun je prima terecht in steden als Cardiff en Aberystwyth.

Wil je historie: Kastelen zijn dik bezaaid in Wales. Bezoek ook eens kenmerkende plekken die een connectie hebben met Kin Arthur.
http://www.legendofkingarthur.co.uk/wales-king-arthur.htm

Wil je natuur, dan heb je in ieder geval een drietal heel mooie nationale parken om te bezoeken.
Zelf vind ik Pembrokeshire Coast het mooiste van de drie.
Langs de hele kust loopt een kustpad. Ook zijn er mooie stranden waar je bij mooi weer een heerlijke dag kunt hebben (Ik denk dat Broad Haven de bekendste en drukste is).

Als je kiest voor Pembroke, maak dan ook eens een dagtochtje naar Skomer Island.
Ik weet niet of je al accommodaties geboekt hebt, zo niet: probeer een nachtje te regelen in de jeugdherberg van Pwll Deri, deze ligt op een klif en heeft een fantastisch uitzicht.
http://www.yha.org.uk/hostel/pwll-deri

Het tweede nationale park dat ik hier ga noemen is Snowdonia.
Je kun naar de top van de Snowdon wandelen, maar het is ook mogelijk er met de trein naar toe te gaan.
Wij wilden destijds met de trein heen en terug lopen, maar bovenop de berg bleek het heel ander weer (sneeuw) te zijn dan beneden, dus toch maar weer met de trein terug.

Tja en dan heb je ook nog Brecon Beacons, een nationaal park met bergen en bossen en watervallen en grotten.

http://blog.greenwood.nl/brecon-beacons-nationale-park-in-wales/

Twee weken is te kort voor heel Wales, kies een gebied uit wat je aantrekkelijk lijkt en ontdek dat helemaal.

Have fun!