Wat voor koffers en hoeveel kun je het best nemen voor de vakantie met een gezin van 4 personen en een Audi A3?

In Liters en of afmeting als dat kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Het beste antwoord

Voor de vrouwelijke gezinsleden is een beduidend grotere koffer nodig dan voor de mannelijke.

In totaal heb je iets van 370 liter, dus dat is je maximum.

Voor de rest: Omdat je niet gaat vliegen kan je het beste stoffen tassen nemen.. Dat stapelt veel makkelijker dan de harde. Ik raad je aan om wat ook wat zaken in wat kleine tassen te doen. Dan kan je de ruimte veel efficiënter benutten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die schatting komt uit de specificaties van een audi A3 ;O) Maar in de praktijk neem je meer mee dan alleen koffers. Wij hebben zelf altijd 4 flinke langwerpige koffers. Liefst met zijvakjes die je kunt volstoppen. En voor de rest vullen we het op met plastic tasjes. En schoenen meestal los. Als je twee kinderen hebt kan je in het midden voor elk kind een rugzakje maken met eigen spullen, zoals boeken, nintendo - of afhankelijk van het besteedbaar inkomen twee iPads (wij doen het nog met oude DS-en en boeken).

Andere antwoorden (4)

Gewoon de koffers die je al hebt, is het beste. Daartussen kun je toch dingen proppen die er tegen kunnen? ( zoals b.v. handdoeken)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beter geen koffers, maar alles in b.v vuilniszakken of grote tassen. Dan kun je lekker proppen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dan ben jij waarschijnlijk geen vrouw. Proppen? Dan kreukt alles!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha ha, ik ga echt niet strijken op vakantie! Jurkjes en prada moet je niet proppen.
anneliez
11 jaar geleden
je neemt toch geen prada mee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben een vrouw en ik ben dol op proppen!
Ik zou geen vuilniszakken nemen, maar verschillende plastic tassen.
Dan kun je onthouden wat er in welke tas zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Echt lelijk, dan kom je aan bij je bestemming en dan loop je daar met 20 plastic zakken. Bah
Je kunt het beste vaccuum zakken halen die je kunt opzuigen of gewoon vuilniszakken netjes vullen en dan met een stofzuiger zuigen, als je het dan gelijk dicht knoopt kan je veel plek besparen omdat het zak enorm krimpt (vooral handig voor vrouwen zoals wij die alles willen meenemen). als je voor een lange periode gaat; laat dan een plekje vrij voor spullen die je daar koopt en terug wilt meenemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vacuum!! Ik wil je een plus geven maar ik gebruik de smartphone app. Vacuum is een handige oplossing!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan heb je volgens mij wel een probleem als je weer terug naar huis wil, kan je het dan ook vacuum zuigen?
Wij gebruiken daar van die grote goedkope tassen voor.
Je kunt ze bij elke tassenwinkel halen. Je zult verbaasd zijn hoeveel je kwijt kunt en proppen hoeft niet,deze tassen kun je goed stapelen in de kofferbak. En weer hergebruiken voor de komende jaren. Elk gezinslid een andere kleur dan weet je in welke tas je iets moet zoeken.