Kan je met een enkeltje naar Engeland met de bus?

Kom je met een enkeltje door de douane heen als je met de bus gaat? Of moet er bewijs zijn dat ik terugreis? Ik wil op rondreis maken in de VK voor een korte periode maar wil daar bepalen wanneer ik terug wil.

een jaar geleden
1.5K
Utrecht
een jaar geleden
je bedoelt immigratie of grensbewaking? De douane kijkt alleen naar invoer/uitvoer van goederen. Ondanks dat Engeland geen onderdeel is van het Schengengebied, mag je daar met paspoort vrij in en uitreizen. Niemand die vraagt naar een retourticket.
tinus1969
een jaar geleden
Dat is sinds de Brexit wel veranderd.

Antwoorden (1)

Blijkbaar wel - de enige eis is een geldig paspoort.
een jaar geleden