wat voor grote vissoorten zitten er in de meren in zweden?

Wij zgaan op vakantie naar zweden in de buurt van almen en ook een keer en uur van stockholm af. al onze huisjes zitten aan een meer en ik vroeg me af of daar grote vissen zoals groene meervallen of steuren in zaten.. want ik wil daar best zwemmen, maar als er meervallen of steuren inzitten, hoeft het van mij niet meer want dat vind ik eng.. xD

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.9K

Het beste antwoord

Het grootste meer van Zweden is het zuidwestelijk gelegen Vänern er zwemmen onder andere zoetwaterzalm zoetwaterforel, snoek en snoekbaars

Zuid-Zweden heeft voornamelijk laaglandmeren met snoek, snoekbaars en baars,

Iets noordelijker vindt je vooral snoek, baars, karper, beekforel, vlagzalm en snoekbaars.

Wanneer je de boomgrens in het noorden van Zweden nadert, zitten de meren vol beekforel, vlagzalm en Arctische riddervis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Grote snoeken, misschien meerforel tot een cm of 90, geen steuren en geen meervallen. Snoeken zijn niet 100% safe, ze pakken soms bij vergissing een hand of voet, maar de combinatie van kans (1 op 100 000) en de gevolgen (bloedende niet al te diepe snijwonden) maken het een verwaarloosbaar risico.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is minstens 30 jaar geleden dat ik in Zweden ben geweest maar in die tijd was Zweden een van de eerste lande die last had van zure regen uit rusland nog voordat het wereldnieuws werd
de meeste meren zijn daar zowat leeg of hele kleine voorntjes
we hebben daar wel gevist en het was al een hele prestatie als je een visje van 15 cm wist te vangen
ik weet niet of die situatie nog steeds zo is

Maar vissen blijven meestal wel uit de beurt van iemand die in het water zoveel "lawaai" maakt
dus lekker spetteren maar