Mag TomTom mee op de iPhone naar Spanje?

Volgende week rijd ik van Madrid naar Salou. Daarvoor kan ik absoluut niet zonder navigatie. Ik hoorde dat je een boete kunt krijgen wanneer je flitslocaties in je TomTom hebt staan. Ik heb er natuurlijk geen zin in om straks mijn telefoon in te moeten leveren of een dikke boete te krijgen, maar navigatie verwijderen is ook geen optie. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Het beste antwoord

Dat zou geen probleem moeten opleveren, in Spanje is er namelijk geen verbod op navigatieapparatuur met flitspaalsignalering.

Op het lijstje van de ANWB staan wel:
België, Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Zwitserland

(Spanje is zo'n populair vakantieland dat die er wel tussen had gestaan als dat wel zo was)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je kunt de flitsinformatie tijdelijk van je iPhone verwijderen, maar het is niet erg waarschijnlijk dat de Spaanse politie de moeite gaat nemen om jouw iPhone te onderzoeken op aanwezigheid van de flitslocaties.
Het is trouwens nogal overdreven om te stellen dat je absoluut niet zonder navigatie kunt: een ouderwetse wegenkaart is nog steeds overal verkrijgbaar en de wegbewijzering in Spanje is ook heel goed. Bedenk dat je iPhone defect kan raken of gestolen kan worden, dan zul je je toch ook moeten kunnen redden...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tot en met oktober (volgens mij) krijg je als je aangehouden wordt voor flitslocaties op je tomtom alleen maar een waarschuwing.

Toegevoegd na 34 seconden:
maar dat is volgens mij niet in Spanje.