Als je voor een lange tijd (6 maanden of zo) in australie wilt verblijven. Ben je dan verplicht om met een minimum bedrag er land binnen te gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
behalve als je op familiebezoek gaat.

Antwoorden (3)

Je moet voldoende middelen hebben om in je levens onderhoud te kunnen voorzien.
11 jaar geleden
of je nu een jaar of een half jaar gaat je moet de eerste 3 maanden in de eerste levens behoeften kunnen voorzien. wat neer komt op € 2300,- p/p dat is het bedrag wat je op je rekening moet hebben staan.
je moet dit kunnen aantonen door een recente bankafschrift te kunnen laten zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het moet alleen aantoonbaar zijn dat jij in je levensonderhoud kan voorzien of dat iemand die kosten voor zijn rekening neemt.

Op het aanvraagformulier voor een visa (voor 6 of 12 maanden) staat letterlijk.

"All visitors to Australia must be able to demonstrate they have adequate funds to cover all costs associated with their visit. Examples include personal bank statements, pay slips, audited accounts, taxation records or details of the funds that visitors will be taking with them or available to them."

Met de hele; simpele vraag daaronder
(28) "Hoe onderhoud je jezelf financieel gedurende je verblijf in Australie?"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar een specifiek bedrag wordt dus niet genoemd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Australië eist dat je $ 2000,- heb om de eerst drie maanden te kunnen doorkomen wat neer komt op € 2300,-