Weet iemand hoe/of ik ORS (oral rehydration salt) kan krijgen in China? Weet iemand bijvoorbeeld hoe het heet/ hoe men het schrijft.

Ors is een poeder wat je met water mengt, dit zorgt voor hydratatie van het lichaam bij uitdrogende ziektes

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.8K

Antwoorden (3)

Hoe je ORS kan krijgen? Gewoon zelf maken:
18 gram suiker (= 8 klontjes) en 3 gram keukenzout (= 1 theelepel) op te lossen in 1 liter drinkwater. Dit werkt bijna even goed als kant-en-klare ORS.

Als ORS zelf maken niet lukt kun je ook wat zout (één afgestreken theelepel per liter) aan een fles cola (geen light!) toevoegen. Dit klinkt misschien vies, maar werkt goed. Als je eerst een klein beetje suiker in de cola doet gaat de prik eruit.

Ik zelf heb wel gewoon een bouillonblokje opgelost in kokend water en daarnaast cola of sprite gedronken (geen light, want het gaat je juist om de suiker). Is een stuk smakelijker dan ORS en dat helpt ook als je je ziek voelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, gewoon zelf maken. +1
Ik zou niet weten hoe je het kunt krijgen, maar wel dat je een soortgelijk iets zelf kunt maken.
Tip uit mijn survival-gids: gooi een theelepel zout in een groot glas cola en drink dit op.
ORS heeft bijna dezelfde samenstelling als cola zonder koolzuur en ook qua smaak is het net zo vies als ORS.

Daarnaast de "echte" ors zelf maken:
"ORS zelf maken

ORS zelf maken is niet moeilijk:

Neem acht afgestreken theelepels suiker of honing en één afgestreken theelepel zout en doe dat in een liter schoon water. Voor de smaak kun je er een scheutje sinaasappel-, limoen- of citroensap bij doen. Dit heeft ook als voordeel dat er kalium in zit. De zelfgemaakte ORS mag niet zouter smaken dan tranen.

Als ORS zelf maken op bovenstaande manier niet lukt kun je één afgestreken theelepel zout aan een literfles cola toevoegen. Dit klinkt misschien niet erg smakelijk, maar ORS zelf maken op deze manier levert wel een redelijke vloeistof op om uitdroging te voorkomen. Als je eerst wat suiker in de cola doet gaat de prik eruit."

http://www.vaccinatiesopreis.nl/ors/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoals al genoemd kan je het zelf maken.
Heb zelf enige jaren geleden in Midden Amerika ernstige last van uitdrogingsverschijnselen gehad, de arts raadde mij aan om veel Gatorade te drinken (eten lukte niet). Na 5 dagen was ik weer de oude.