Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen studenten-/collegekaart, wat te doen voor de korting in Duitsland?

In Duitsland kun je, bij vertoon van een studenten-/collegekaart, bij veel attracties korting krijgen op de toegangsprijs. Met een groep vrienden gaan we naar Keulen en een van ons heeft geen pas (school levert die niet). Hoe kunnen we dit oplossen? Zijn ze streng in Duitsland/Keulen wat dat betreft? Want het zou tientalle euro's schelen als hij wel de "studentenkorting" krijgt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

mijn ervaring is dat ze niet zo heel streng zijn in duitsland. mijn dochters hoefden de pas niet te laten zien. heeft hij eventueel ander bewijs van studie/school dan kun je daar een kopie van meenemen. maar ik denk niet dat ze erg moeilijk gaan doen hoor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ook op de CJP pas zijn veel van dit soort kortingen te verkrijgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in nederland . ook in duitsland dan???
Ben recentelijk in Keulen geweest. Je komt de dom niet op met korting zonder studentenkaart. Ik kan niet voor andere attracties spreken, want was maar een kort bezoekje. Het is wel zo dat het ook zonder studentenkaart maar een paar euro kost om de dom te beklimmen.

Duitsers zijn, net als Nederlanders, vrij streng op dit gebied. Je zult in de regel moeten aantonen dat je student bent om studentenkorting te genieten. Vriendelijk glimlachen en netjes hochdeutsch spreken kunnen echter een hoop doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding