Hoeveel inwoners heeft Potosi in Blovivia?

Dit is de hoogste ''stad vd wereld. En vanaf hoeveel inwoners is het een stad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

143.148 inwoners.
Een stad heeft niks te maken met het aantal inwoners.
Ik woon in een heel klein stadje, maar het is een stad omdat het stadsrechten heeft.

Toegevoegd na 1 minuut:
In andere landen gelden andere regels voor de definitie stad. Zoek stad maar eens bij wikipedia op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

140.000 inwoners.

Wanneer iets een stad heeft is zeer omstreden. Volgens de formele wet zou een stad staddsrechten moeten hebben, waardoor het kleine stadje Buren in Gelderland wel een stad is, maar Den Haag niet.

Maar met 140.000 inwoners is een plaats echt wel een stad, tenzij je met Chinezen praat ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Potosi heeft ongeveer 140.000 inwoners.

Toegevoegd na 59 seconden:
Kijk voor leuke reisverhalen op http://www.reisomdewereld.nl/reisverhalen/potosi-de-onheilspellende-stad/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van Potosi weet ik niks.
Maar met AK op school heb ik gehad dat het aantal inwoners van een stad sterk kan verschillen.
In IJsland is een stad met 500 mensen al een stad.
Terwijl je in Japan er toch wel een paar miljoen mensen nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt de stad en departement Potosi , dus kijk effe via de door mij vermeldde bron !!!