Mag je als 16 jarige alleen reizen (vliegtuig) naar China?

Zonder volwassenen dus. Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K

Het beste antwoord

Ik weet uit ervaring, dat kinderen onder de 18 of 16 niet alleen mogen reizen. Dit verschilt dusdanig per maatschappij, dat ik dit niet voor elke maatschappij kan opschrijven. Er moet dan met zogenaamde begeleiding gevlogen worden, waar je extra voor moet betalen.

Op de site van cheaptickets.nl stond bijvoorbeeld dit:

"Ik ben jonger dan 18 jaar, hoe boek ik mijn ticket?

Diegene die de reservering maakt en bevestigt in stap vijf van het boekingsproces dient minimaal 18 jaar oud te zijn. Een ouder kan dus bijvoorbeeld wel een ticket boeken voor een kind dat nog minderjarig is.

Houdt er echter rekening mee dat sommige luchtvaartmaatschappijen het niet toestaan dat jongeren onder 18 jaar alleen reizen.
Voor meer informatie kunt u telefonisch contact met ons contact center".

Indien je dit dus echt zeker wilt weten, moet je contact opnemen met de vliegmaatschappij waarmee je daar heen wilt. Zij hebben hun eigen regels hiervoor.

Succes, en goeie reis!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

jahoor, bij alle vliegmaatschappijen die ik ken mag dat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa dat mag zeker!
Bij klm mag je vanaf je 12e al alleen reizen, en bij sommige anderen is het vanaf 14, maar je mag dus zeker alleen reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja je hebt wel een visum nodig en het kost soms 2 of 3 weken voor je dat hebt momenteel