Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk om in Europa met haaien te snorkelen/duiken?

Ik weet dat het in veel plaatsen in de wereld mogelijk is om met haaien te zwemmen, maar kan dit ook in Europa?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, in Europa is dit niet mogelijk omdat er geen vaste plekken zijn in de Europese wateren waar zich haaien bevinden. Dat wil niet zeggen dat ze er niet zijn. In de Middelandse Zee worden regelmatig grote haaien aangetroffen (zelfs witte haaien), maar die zijn meer op doorreis naar de warme wateren voorbij het Suez-kanaal.
Je kunt dus niet georganiseerd met haaien snorkelen -en/of duiken, tenzij je gewoon aan het snorkelen bent en er toevallig eentje bij je in de buurt zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op verschillende plaatsen in Engeland is het mogelijk om met reuzenhaaien (basking sharks) te snorkelen. Dit zijn grote (6meter) ongevaarlijke plankton etende haaien. Dit wordt voornamelijk gedaan in het zuidwesten, Cornwall en Devon. Ook op het eiland Man zijn mogelijkheden om dit te doen. Er zijn wel bepaalde perioden in het jaar waarin dit het beste kan. Er is bovendien een mogelijkheid om in Devon in een kooi met blauwe haaien te duiken. Ik heb twee jaar geleden daar een boekje over gekocht maar kan dat nu zo snel niet vinden. Er staan een aantal websites in, als ik het vindt zal ik die alsnog plaatsen.

Toegevoegd na 17 uur:
edit, boekje heet Sharks off Cornwall & Devon, geschreven door Richard Peirce.
Hij heeft ook een website over dit onderwerp, www.peirceshark.com
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding