Vakantiedilemma, wie helpt mij er uit?

Met me ouders mee 10 dagen naar Tanzania, of met vrienden 14 dagen surfen in Biarritz (zuid Frankrijk).

Biarritz zou de derde keer worden, maar succes verzekerd.

Het probleem is dus dat het in dezelfde periode valt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (9)

Biarritz is geweldig, ook een beetje Spanje sight seeing, kun je dan ook doen.
Tanzania is echter een UNIEKE ervaring, die je niet vaker zal voorbij komen. En aangezien Biarritz wel nog een keer langskomt, 'moet' je natuurlijk voor Tanzania kiezen.

Uniek land, unieke ervaring (ondanks je ouders :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist het wel, alleen zijn is altijd beter... dus zonder ouders...

Toegevoegd op 31-05-2009 18:47:25
en anders kop of munt en dan niet meer zaniken... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga met je vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou denk ik naar Tanzania gaan, omdat je deze kans misschien niet meer krijgt. Maar ik weet niet of je het zelf moet betalen? Anders speelt dat natuurlijk ook een rol. Hoeveel geld heb je over voor een vakantie? Naar Biarritz kan je volgend jaar ook weer als je dat wilt. Aan de andere kant heb je als jenaar Biarritz gaat meer vrijheid, omdat je dan zonder ouders bent. Je kan misschien een lijstje maken met de plus en min punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms moest ik als klein manneke mee naar een concert waar ik nog lang niet aan toe was; dat heeft niet geholpen bij mijn vorming.
Kies voor waar je hart ligt en aan je vraag te zien is dat Biarritz.
Indrukwekkende levenservaringen doe je nog genoeg op op de plaats waar je woont.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat gaan je ouders doen in Tanzania? Is het een vakantie die jij zelf ook zou doen? Wat moet je zelf betalen?

Normaal gesproken zou ik naar Tanzania gaan. Maar als het een busrondreis is in redelijk luxe hotels, dan zul je wel een hoop dieren en natuur zien, maar zit je waarschijnlijk tussen de 50-plussers, met een enkele 40-er in de groep. Je wordt dan vertroeteld door alle 60-ers, maar of je dat nu wilt...

In dat geval zou ik met vrienden naar Biarritz gaan.

Ik heb zelf een kampeerrondreis gemaakt door Zimbabwe en Botswana. Veel overnachtingen in tenten, op plekken waar je helemaal niets had. Kwestie van water meenemen. De WC bestond dan uit een rol toiletpapier en een spa - zoek een struik, doe wat je doen moet, en begraaf alles (inclusief gebruikt toiletpapier) in een gat zodat het niet door de natuur gaat waaien.

Met zo'n vakantie haken de meeste ouderen wel af, en de ouderen die nog wel meegaan, zijn de ouderen die je "goed in de groep kunt hebben", om het zo maar eens uit te drukken.

Dus als het zo'n vakantie is: zonder meer naar Tanzania!

En anders: nu feesten en actief zijn in Biarritz, en later, als je wat gespaard hebt, alsnog naar Tanzania - of elders in Afrika, of Alaska, of Australië, of ....

Maar goed, da's MIJN idee. En dus niet JOUW idee.

Laat het op je inwerken, en kijk of JOUW idee dan toevallig gelijk is aan mijn idee. Daarna volg je JOUW idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat we ongeveer dezelfde leeftijd hebben (ik mag namelijk ook nog niet met de auto rijden :D ) en ik weet uit ervaring dat dit écht een dilemma is. Zoals anderen zeggen is tanzania een ervaring maar denk je niet dat je dat gaat kunnen doen als je ouder bent en zulke reizen ook meer gaat appreciëren? Ik zou voor Biarritz kiezen! We zijn maar 1 keer jong toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is altijd wel een kant waar je naartoe neigt, hoe graag je de andere kant niet wil kwetsen. Kies datgene, waar je gevoel heengaat: Waar heb je nou daadwerkelijk zin in? Wat voor vakantie? En met wie? Want met je ouders of met vrienden zijn 2 verschillende dingen, net als de 2 landen. Maak anders een lijstje met de plus- en minpunten. Ik zelf heb daar nooit zin in, omdat ik één kant altijd wil laten winnen, maar misschien is dat juist wel goed: Dan weet je wat je écht wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geef hetzelfde antwoord als Rotaluclac.

Maar dan omgekeerd.

Is het een luxe safari, kies dan Tanzania.
Moet je je kont afvegen met Spa, op naar Biarritz!