Is 14 Juli een drukke dag op de Franse wegen?

We gaan 14 Juli naar Frankrijk rijden en dan is het een Feestdag, we gaan via Parijs, daar is het natuurlijk altijd druk, maar is het verstandig om op die dag te gaan, of kunnen we beter de zondag erop gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
21.7K

Het beste antwoord

Het is dan zowel de zaterdag als de zondag druk op de Franse autowegen, dus je kunt beter op de vrijdag reizen! Dan is het zeer druk omdat veel Fransen een weekend op pad gaan in verband met de nationale feestdag 'quatorze juillet'.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We doen het nu gewoon in 2 dagen, 6 uur op vrijdag, 2 uurtjes op zaterdag, heel erg bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Voor Fransen is 14 juli een nationale feestdag. Op 'le quatorze juillet wordt de Franse revolutie herdacht en alle Fransen zijn op die dag vrij. Alle Fransen hebben dan een vrij lang weekend. Voor hen natuurlijk heerlijk, maar het
betekent chaos op de wegen. Daarom wordt 14 juli ook wel aangeduid met zwarte zaterdag.

Je kunt daarom beter een dag wachten met afreizen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Ben je mal, tegen de avond is het is niet druk op de franse autowegen , iedereen viert feest.. overdag zou ik niet rijden.. dan is de kans groot dat je in de file kunt komen.