Hoe heet deze bezienswaardigheid in Rome?

Een vriendin van me is pas naar Rome geweest.
Ze had het over een gebouw dat uit verschillende verdiepingen bestaat omdat ze vroeger alles op elkaar bouwden.
Ze vertelde ook dat ze steeds etages lager gingen en uiteindelijk in een ruimte met overblijfselen van eeuwen terug zaten.
Weet iemand hoe dit heet? Het had iets met sacramenten erin zitten geloof ik..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Zouden misschien ook de catacomben kunnen zijn. Ik kan met mijn gsm helaas geen link plakken, maar wikipedia heeft er een mooie pagina over.

Toegevoegd na 2 minuten:
Of de sint pieter. Daar heb je ook ondergrondse gewelven met sacramenten erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat zijn ze, bedankt!

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat dacht ik ook, maar aangezien de vraag al 13 uur oud is,geef ik maar geen antwoord,maar jou wel een plus!
Klinkt als het Colosseum! Zonde dat je vriendin dat niet heeft onthouden, want het is een indrukwekkend bouwwerk, met een net zo indrukwekkende geschiedenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed ook dat ze het over de Catacomben heeft, de grafkelders.
Ik ben vorige week in Rome geweest en ben ook in de catacomben afgedaald. Heel erg indrukwekkend.