wat trekt chinezen aan om naar nederland te komen op vakantie?

ik zit in het centrum van amsterdam op school en elke dag zie ik heel veel chinezen.
ik dacht juist dat nederland een heel onbekend land was.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze komen voor de legale drugs die je in amsterdam mag snuiven :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste toeristen wel xD

Het beste antwoord

Ik sluit me aan bij het antwoord van Marleen.
Ook vinden chinezen en andere buitenlanders Amsterdam erg interessant om de grachtengordel, die op de UNESCO-Werelderfgoedlijst is opgenomen en tot de belangrijkste bezienswaardigheden van de stad behoort. Andere attracties in de hoofdstad zijn onder meer de musea, zoals het Rijksmuseum, het Stedelijk Museum en het Van Gogh Museum; het Anne Frank Huis, het prostitutiegebied De Wallen, en de vele coffeeshops die de stad rijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee hoor, in China (en Japan) is Nederland ontzettend populair ,en al gedurende langere tijd.
Primaire attractie is overigens de bloembollen(velden) - waar het nu helemaal de tijd voor is, maar ook alles wat kneuterig Hollands is (klompen, molens, Delfts blauw, kaasmarkt) trekt de aandacht.

Ze zijn zelfs Zo dol op Nederland in het Verre Oosten dat er zelfs ware Holland Villages (soort pretparken met nagebouwde Hollandse huisjes, grachtjes en dergelijke) in Shanghai, Nagasaki en Saigon zijn gebouwd. Holland om de hoek.

Pas sinds 2004 mogen alle Chinezen (en niet alleen wetenschappers en studenten) Nederland bezoeken, en sindsdien is het aantal Chinese toeristen dan ook gestaag toegenomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cool!
nu nog populair worden in amerika
In japan en china zijn city trips zeer populair, dus ze gaan naar amserdam, dan naar antwerpen, dan naar madrid, enzovoort.