Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je voor kroatie een internationaal rijbewijs nodig?

Wij gaan deze zomer met de auto naar kroatie op vakantie en daar wil mijn broer ook graag rijden maar nu willen wij weten of hij daarvoor ook een internationaal rijbewijs nodig heeft. Omdat het nu ook EU is weet ik het niet zeker.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er is een hoop onduidelijkheid over het nut van een internationaal rijbewijs.
Simpel gezegd is een internationaal rijbewijs niets anders als een meervoudige vertaling van je nationale rijbewijs.
Daar bedoel ik mee dat men in landen met een andere taal kan lezen in het internationale rijbewijs naar de geldigheid van je nationale rijbewijs.
Vanwege zeg maar die vertaalfunctie wordt het int. rijbewijs regelmatig verplicht gesteld in het buitenland.
Een internationaal rijbewijs is ook alleen maar geldig icm met je geldige nationale rijbewijs.
Heb je het nodig, nee niet direct.
Is het handig, jazeker dit omdat Kroatie een kandidaat eu lidmaatschap heeft aangevraagd en nog niet volledig lid is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Vorig jaar geweest, en je normale rijbewijs volstaat... Dus je hebt GEEn internationaal rijbewijs nodig..

Zie ook kopje autopapieren onder bron...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding