mijn broer heeft een strafblad voor een zeden delict, nou willen we op vakantie? kan/mag dit? en kunnen we overal naar toe?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.6K

Het beste antwoord

Het zou geen probleem moeten zijn om Nederland te verlaten als je een strafblad hebt (tegenwoordig heet dit justitiële documentatie).
Alleen als de strafrechter als bijkomende straf een reisverbod heeft opgelegd, dan mag je niet naar het buitenland reizen.

Dat Nederland verlaten met een strafblad normaal gesproken geen problemen oplevert, betekent natuurlijk niet dat je elk land zo maar binnenkomt. Sommige landen, waaronder de Verenigde Staten, kunnen wel moeilijk doen als je bij aankomst een strafblad blijkt te bezitten. Informeer vooraf bij de betreffende ambassade als je hierover meer informatie wenst.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3491
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
MissBiggie Is niet echt iets om trots op te zijn. En om er dan zo "en public" over te praten bij een reisbureau of ambassade… Nee, bedankt.
MissBiggie
11 jaar geleden
Reisbureau staat bij het 1e antwoord vermeld.

Andere antwoorden (2)

Je mag dan wel op vakantie mits hij zijn straf heeft uitgezeten. Je moet alleen wel goed kijken waar je heen gaat want, er zijn een aantal landen zoals de VS of australie die bij aankomst vragen of je een strafblad hebt en kunnen op basis daarvan je visum intrekken. Dan zit je dezelfde dag nog in het vliegtuig terug naar huis. Als je het zeker wil weten informeer bij een reisbureau of de ambassade van dat land.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn meestal geen problemen. Je kan zonder problemen naar het buitenland op vakantie.
Alle toeristische landen kennen geen problemen omtrent reizen voor mensen met een strafblad.

Alleen Noord-Korea kan een probleem worden.