Moet je in Frankrijk op tolwegen met automatische tolpoortjes extra betalen voor de caravan?

Je moest altijd ongeveer 50% extra betalen voor de caravan. Nu vind je vaak tolpoortjes waar niemand in zit en je zelf met je creditkaart moet betalen. Hoe weet men dan dat ik een caravan bij me heb of is de prijs hetzelfde als bij een auto zonder caravan?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik ben erdoor geweest met de caravan en onbemande poortjes. Ik weet echter niet of ik meer moest betalen dan een gewone auto.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (4)

De toegang tot de onbemande tolpoortjes is verlaagd, zodat je er met een caravan niet doorpast. Je moet dan dus van de bemande poortjes gebruik maken.
Plaatje bij antwoord
bamibal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee hoor, ook poortjes met ongelimiteerde hoogtes hebben een automatisch systeem
Als je met de caraven bent staat da je het meest rechts moet zijn. ook is dat voor motoren en vrachtwages en bussen. helemaal links heb je telepeage daar gaan wij altijd doorheen maar daar hebben ze camera en sensors dus zo zien ze daar dat je een echte auto bent. ze hebben daar ook van die hoge palen liggen. Waarschijnlijk gaat het daar opdezelfde manier. of misschien zot er iemand bovenachter de camara die op knopjes drukt wat voor voertuig je bent ofzo.
Of je extra moet betalen kun je uitrekenen iets voor de tolstaat een bord voor wat auto's moeten betalen daaraan kun je zien of je meer of hetzelfde moet betalen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de onbemande tolpoorten voor hogere voertuigen zitten fotocellen op bepaalde afstanden die de totale lengte van het voertuig bepalen.
Ook wordt gekeken of je de hoge gleuven gebruikt (vrachtwagen) of de lage gleuven (personenauto met of zonder caravan).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zoals het eerste antwoord al aangeeft, verlaging van de poortjes, je valt met een caravan altijd in categorie 2. Of de caravan groot of klein is maakt niets uit.