wat is de minimum leeftijd tabak en alcohol kopen in kroatië?

ik ga dit jaar naar kroatië en ik vroeg mij af het het daar staat met de minimum leeftijd voor tabak en alcohol te kopen..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
38.1K

Antwoorden (2)

Toen ik daar afgelopen jaar was, was dat nog 18.
Maar ik kreeg overal waar ik het probeerde gewoon alcohol en tabak mee als 14-jarige.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Net zoals hier. In principe is het 18 jaar, maar er wordt niet echt naar gekeken. Men kijkt alleen maar naar hoe oud je er uitziet. Als je er te jong uitziet heb je gewoon pech en zie je eruit als 18 of ouder, dan heb je geluk. Hoe dan ook, in Croatie dan ze daar niet zo moeilijk om, zolang je maar gewoon betaald.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor alcohol is het eigenlijk hetzelfde. Je kan alle soorten alcohol in de supermarkt kopen en er wordt echt niet gekeken naar hoe oud je werkelijk bent.
MAAR, maak er geen misbruik van.... :)