Waartoe heb je een (doorlopende) reisverzekering nodig?

Als ik mijn bagage niet hoef te verzekeren, heb ik dan nog een (al dan niet doorlopende) reisverzekering nodig?

--  Ziektekosten vallen al onder de zorgverzekering.
--  Annuleringsverzekering sluit ik wel los af, indien nodig.
--  Motorvoertuig is al verzekerd.
--  Rechtsbijstandsverzekering heb ik al.

Ik overweeg nu, mijn doorlopende reisverzekering op te zeggen.

Cryofiel
14 jaar geleden
in: Vakantie
Cryofiel
14 jaar geleden
Dutcheese, ziekenhuisopname valt toch onder het basispakket van de zorgverzekering? Goed, bijkomende kosten (verblijf partner, telefoonkosten naar huis) niet, maar de medische handelingen wel. Dacht ik in ieder geval.

Het beste antwoord

Alleen als je zeker weet dat je gedekt bent door je ziektekostenverzekeraar hoef je je niet te verzekeren met een reisverzekering, maar je hebt ook nog repatriëring etc. Ik ben lid van de nieuwsbrief van www.reisverzekeringblog.nl, deze geven goede adviezen en zijn onafhankelijk en niet commercieel. Ga daar eens heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Met name bij je ziektenkosten verzekering moet je even goed kijken wát er verzekerd is, meestal is een reisverzekering veel uitgebreider op dat gebied.
Maar is zeker de moeite waard om naar te kijken want dubbel verzekeren is natuurlijk niet nodig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ziektekosten verzekering betaald niet altijd in het buitenland, of niet alles. Kosten om terug naar Nederland te komen worden vaak niet betaald.

Een reisverzekering verzekerd:
- Vergoeding bij diefstal
- Extra reiskosten bij problemen

Wanneer je in Nederland op vakantie gaat heb je vaak geen reisverzekering nodig, in het buitenland zou ik het zeker doen.

Ik heb 2 maanden geleden in Turkije in het ziekehuis gelegen en dit is geregeld door de reisverzekering, ziektekostenverzekering deed hier niets mee. Hierdoor heb ik mijn vliegtuig gemist. Met je annulerings verzekering kun je een deel van het geld hiervan wel terugkrijgen, maar een nieuwe vlucht, extra nachten in het hotel voor mijn vriend die ook in Turkije moest blijven enz allemaal de reisverzekering.

Een doorlopende reisverzekering is alleen interessant wanneer je regelmatig (binnen of buiten Nederland) een nacht blijft slapen. Bv. een tripje naar de Efteling valt wel onder een reisverzekering wanneer je 1 nacht op de camping staat, wanneer je dat niet doet is de efteling niet verzekerd.

Een extra afweging is of je voldoende geld hebt in geval van problemen dit zal op te lossen. Als je genoeg geld hebt voor die extra vlucht (evt. gips vlucht) enz dan kun je besluiten je niet te verzekeren. Wanneer je dit niet kunt betalen zou ik je absoluut aanraden een reisverzekering te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je geen bagageverzekering nodig hebt, dan moet je die niet afsluiten. Bovendien krijg je de dagwaarde meestal. Als jouw normale ziektekostenverzekering het buitenlandse risico dekt, ik dacht dat dat een onderdeel van het basispakket is, dan moet je ook daarvoor geen verzekering afsluiten. Blijft over het terugvliegen van een kist als je verongelukt. Als je dat zelf kunt betalen, dan moet je gewoon met vakantie gaan zonder verzekering.
De3 verzekering is veel te duur omdat er veel te veel schade wordt geclaimd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon doen dan kom je er vanzelf achter. Als je echt alles gedekt hebt met je bestaande verzekering incl medische zorg in het buitenland en repatriering in geval van forse schade etc moet het lukken.
Goede reis