Is het mogelijk met een camper door het reuzegebergte te rijden?

Of zijn de wegen erg smal en steil?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Met google maps of met google earth kun je zelf zien hoe smal of breed de wegen daar zijn.
Dus zoek een plaatsnaam op, voer die in in het programma en kijken maar.
Referentie materiaal om de breedte te zien zul je wel tegenkomen
Succes..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hangt een beetje van de grootte en vooral de zwaarte van de camper af.

Mijn ouders nemen regelmatig de bergen ipv de tunnels. De wegen zijn wel wat smaller, maar op verschillende plekken heb je van die inhaal-inhammen. Kan dus voorkomen dat of jij met je camper, of je tegenligger een klein stukje naar achteren moet om in die inham te komen.

Daarnaast zijn er bij vele bergen van die "afrem-stroken". Ik weet de naam van die dingen niet.
Ze zitten onderaan een afdeling voor een bocht, een soortement van weggetje van maximaal een meter of 50 die weer stijgen. Hier kan zwaar vervoer dat te hard naar beneden komt vaart minderen, daarna weer achteruit naar beneden om de weg te vervolgen.

Toegevoegd na 4 minuten:
afrem-stroken zijn uitloopstroken!