Kan je op bezoek bij een stam in afrika?

Bestaat er een soort vakantie waarbij je bv 2 weken te gast bent bij een stam in afrika? Dat je dan ook 2 weken gaat leven zoals zij dat doen. Dit lijkt me echt heel gaaf maar weet niet of zoiets mogelijk is. Weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Ja hoor, je bent vast welkom in een zgn compound. Alleen, jij kent die mensen niet en er worden geen reizen naartoe geboekt. Je zult dan dus zelf op zoek moeten naar een familie/stam. Een beetje eng is dat wel want je weet niet waar je terecht komt en de comminucatiemiddeken zijn ook niet dusdanig dat ze daar goed zullen werken. Tegen vergoeding zal een compound je vast laten logeren.
Je kunt een reis boeken naar bv Gambia. De mensen daar zijn oha erg vriendelijk. Als je 2 nachten in een hotel zit kun je genoeg 'friends' maken waar je kunt logeren. Alleen verstaan zij onder 'friends' geldschieters. Hoe vriendelijk ze ook zijn, ze zien he als wandelende portomonaie.
Het lijkt me dan ook niet verstandig om zo'n soort reis te ondernemen, maar het kan zeker wel.
Als je neer tijd hebt, ga dan eens naar gambia, leg contacten, onderhou mail contact en kijk na een paar jaar eens of je wilt logeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriendin heeft een aantal jaar terug een stam bezocht en daar les gegeven aan kinderen. Dit was in Namibië. Zij heeft er een mooie ervaring aan over gehouden en zou het graag weer willen doen. Neem een goed doorlopende reisverzekering als je voor langere tijd weggaat. Mijn vriendin heeft daar wat ervaringen mee gehad.