Wat is een prima bedrag om mee te nemen op vakantie?

Ik ga 7 (8) dagen naar Spanje, het noordoosten. Maar ik heb geen idee hoeveel ik mee moet nemen

ik ben niet van plan om uitbundig te gaan shoppen, als ik een leuk truitje zie ofzo dan koop ik het.

ik denk zelf aan 50/90 euro...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je hoeft geen rekening te houden met eten en drinken, alleen met vervoer en misschien shoppen. Als ik ervan uit ga dat je met de metro gaat, ongeveer 10 ritten tijdens je vakantie, dan ben je €9,30 kwijt. Als je dan die €90 meeneemt, heb je dus nog €80,70 over voor souveniers, een pizzaatje en kleding/accesoires. Dit zou voor mij niet genoeg zijn, ik hou van shoppen, maar aangezien jij niet van plan bent uitbundig te gaan shoppen, lijkt me dit meer dan genoeg.

Alvast een hele fijne vakantie, geniet ervan! =)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat ligt helemaal aan wat je ervoor moet betalen, eten en drinken, vervoer. Dan lijkt me dit weinig, of bedoel je per dag?
Maar je kunt als je een pinpas hebt, ook in Spanje makkelijk pinnen hoor

Toegevoegd na 22 minuten:
Als je bij een familie eet wil je die misschien ook eens trakteren, houd er rekening mee dat men in Spanje meer buiten/ op een terras leeft dan hier
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eten doe ik bij een familie (het is een uitwisseling) maar een bezoekje bij de pizzeria vindt ik niet mis. Reizen is heel goedkoop heb ik gehoord.
Ik ken natuurlijk niet je precieze levensstijl, maar wat denk je van het volgende financiele vakantievoorstel ?

eten/drinken per dag € 20 (n.o. Spanje is niet duur)
attractie/museum/uitje/etc per dag € 15
vervoer per dag € 5 (bus)
--------------------------------
subtotaal : € 40 per dag
reserve € 20 per dag (voor noodgevallen)
--------------------------------
totaal : € 60 per dag

kleding/souvenirs/etc € 300 voor complete week

totale vakantiebegroting : € 60 x 7 + € 300 = € 720