Omdat Sevilla de zuidelijkste grote stad is en ook nog eens niet direct aan zee ligt. Overigens is Toledo veel warmer omdat het in een komvormig dal ligt en daar helemaal geen zeewind is. Daar hebben zelfs de meest shabby hotels airco.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Goed antwoord!

Andere antwoorden (3)

Dit komt door de ligging van Sevilla (heel zuidelijk).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het klimaat van Sevilla (Spanje)
De stad Sevilla is de stad van de flamenco en heeft een mediterraan klimaat met erg hete zomers. De temperaturen stijgen met regelmaat boven de 40 graden Celsius en de winters zijn over het algemeen erg mild. Op de heetste dagen van het jaar zijn de straten op de heetste uren van de dag vrijwel leeg. De lokale bevolking houdt dan siësta en toeristen liggen kilometers verderop aan het strand of zwembad. In de maanden september en oktober kunnen er met regelmaat onweerswolken zich boven de stad pakken maar deze worden meestal gevolgd door zonneschijn. komt dus door de ligging en mediterraan klimaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sevilla ligt natuurlijk al erg in het zuiden van Spanje, maar daar komt nog eens bij dat het een grote stad is. Hier zijn dus veel uitlaatgassen en andere stoffen. Omdat alle straten smal zijn, en alles dicht op elkaar staat, wordt die warmte nog eens verergerd. Hierdoor wordt het 's zomers erg heet in Sevilla.