Naar welk plekje op de wereld wil je écht nog eens een keertje heen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Omdat je vraagt: Écht nog eens...dan antwoord ik, Corfu!

Paaseiland. En jij?

naar het mooiste plekje op de wereld

venetie, jordanie

Toscane, de mooiste plek op aarde

Eilanden zoals Tristhan da Cunha omdat die zo afgelegen zijn. Ook omdat die altijd tot mijn verbeelding heben gesproken door verhalen als Robinson Crusoe van Dafoe.

Nieuw Zeeland, maar dan wel een enkele reis, zodat ik hier nooit meer hoef terug te komen.

Moskou, supertof lijkt me die stad.

Ik zou wel eens een kijkje willen nemen in Nederland van voor de industriële revolutie. Toen er nog geen auto's waren, geen televisie, geen Internet, geen telefoon en ga zo maar door. Niet dat ik het niet waardeer zoals het nu is, maar gewoon uit nieuwsgierigheid naar het leven van toen.

Antarctica

De Malediven en Frans-Polynesië. Zie ook de bron met foto's!

china of japan

Ik zou nog wel eens een wereldreis willen maken. De plekjes waar ik nog heen wil zijn te veel om op te noemen!

Nog een keer een tocht door Taman Negara. Dit is een stukje tropisch regenwoud in Maleisië. Ben er een aantal jaar geleden geweest. Zeer zeker de moeite waard om terug te gaan, maar in mijn staat wel wat ingewikkeld... dromen dus.

Naar een fantastisch mooie, in een bos gelegen campground in Townsend Tennessee, waar we in 2007 3 dagen zijn geweest met een motorhome. Onvergetelijk....

Pitcairn. Vanwege z'n onbereikbaarheid en bijzondere historie.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pitcairn_(eiland)

Somaliland

De Bahama's En jij ??

Elke plek uit mijn jeugd. Maar filosofisch is de vraag onmogelijk te beantwoorden. Ieder die probeert een goede herinnering (reis, vrienden ,gebeurtenis) te herhalen komt zo bedrogen uit.Kierkegaard heeft die fenomeen ergens beschreven in een reis naar berlijn.

Vietnam, naar de Halongbaai.

Renesse

De Kanaaleilanden, lekker rustig en relaxed (lijkt me), maar wel graag een beetje mooi weer!

New York!

Antarctica! Helaas zal dat waarschijnlijk bij WILLEN blijven. Financieel is dat niet echt haalbaar... Dromen kan en mag echter wel... Oog in oog met een kolonie keizerspinguins. Met een zodiac-bootje tussen de walvissen doorvaren. Zee-olifanten zien.... zucht...

Het drielandenpunt, op de motorfiets. Eerst mijn rijbewijs halen ;)

Schotland, Ierland en Noorwegen zijn drie landen waar ik absoluut nog eens heen wil...

Ik zou graag naar Maladiven willen gaan, en dan in een afzonderlijk in een bungalow verblijven.

Shanghai Leuker dan Tokyo

Duiken bij de Maldieven

Ha, die Eline5; Op mijn lijstje staan nog Canada, de Gran Canyon, IJsland, Peru, Arnetinié, Zuid-Afrika, Australië, Tibet, Hong-Kong, Rome, Jordanié, Japan en New York. En Ameland.

Pompeï

Ik zou elk land van de wereld wel eens willen bezoeken.

Ko Tao te erg gewoon.

Ik wil overal heen eigenlijk, het lijkt me heerlijk om voor je werk te reizen.

Naar de slaapkamer van het huis waar mijn overgrootmoeder geboren is. Huis is ogenschijnlijk in al die jaren niet verbouwd maar de mensen die er nu ook al weer twee generaties wonen wilden ons niet eens te woord staan toen we kwamen vragen of we wellicht een kijkje mochten nemen. Huis staat overigens in Nordenhamm (Duitsland).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100