Van nederland naar spanje fietsen. Hoe regel je bagage?

Er zijn fietsers die van nederland naar barcelona touren. Daar doen ze gemiddeld 15 tot 20 dagen lang over met overnachtingen in verschillende hotels. Maar ik vraag me steeds af hoe ze met hun bagage doen want die kunnen ze natuurlijk niet meenemen op hun fiets. Het lijkt mij namelijk mooi om dit ooit eens in m'n leven te gaan doen. Vandaar deze vraag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Ritsuka
10 jaar geleden
tuurlijk kun je die wel op de fiets meenemen, heb je van die speciale tassen voor, aan je voorwiel en achterwiel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat gaat prima, zeker als je in een hotel overnacht! Ik ben wel eens op fietsvakantie geweest waarbij we kampeerden. Dus tent, slaapzak, matje etc mee. Het is een beetje stapelen maar gaat prima. En zoals Ritsuka zegt, zorg voor goede fietstassen voor en achter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry! ik ben vergeten bij te vertellen dat het om racefiets gaat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan nog kun je alles zelf meenemen. Natuurlijk geen hele bibliotheek of al je schoenen, maar genoeg om de tocht mee te maken. Zeker als je geen tent en toebehoren meeneemt is het een eitje hoor. Ik ben met alles op mijn rug naar Rome gelopen, was een dik feest. Veel plezier!

Het beste antwoord

Ik heb een vriendin die met twee kinderen op fietsvakantie ging INCLUSIEF een tent en allerlei kookgereedschap en slaapgelegenheid voor hun alle vier en dan zou jij een probleem hebben met je bagage als je slaapt en eet in hotels?

Je hebt zoveel manieren om spullen mee te nemen op en aan je fiets en je kunt natuurlijk ook nog een fietsaanhangertje mee nemen, mijn vriendin en haar man hadden er allebei één waar ook nog kinderen in moesten zitten maar die konden als ze dat wilden ook achterop.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
Precies! Met die dingen wil het prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry! ik ben vergeten bij te vertellen dat het om racefiets gaat! In ieder geval bedankt voor je antwoord, dat had ik niet geweten!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja, dat maakt het wel heel anders natuurlijk. Daarvoor is een racefiets niet geschikt, ook niet zo handig omdat je dan heel goed moet opletten welke weggetjes je pakt met die dunne bandjes en je zult niet de mooiste routes kunnen pakken.