Vaak hoor je dat mensen voor minder dan €20,- met het vliegtuig naar bijvoorbeeld Londen, Parijs of Berlijn zijn gegaan: waar vinden ze die tickets?

Ik wil namelijk goedkoop een paar daagjes weg, welke maand of tijdstip maakt me niet uit. Hopelijk weet iemand hier raad mee!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (6)

Bijvoorbeeld hier: http://www.ryanair.com/nl/fares-to-europe

Let wel dat er nog kosten bijkomen (belastingen, en extra kosten als je ook een koffer mee wil nemen, en Ryanair rekent ook nog kosten voor online (!) inchecken en gebruik van credit-cards die niet van hun zelf zijn)
gvrox
11 jaar geleden
Castle
11 jaar geleden
Inderdaad. Extra kosten die gemaakt worden voor een ticket die zo goedkoop lijkt. Ook moet men rekening houden met een slechte service (maar wat wil je dan met die prijzen). Een + van mij.
gvrox
11 jaar geleden
Zo lang je je aan alle regeltjes houdt, kun je met Ryanair prima vliegen. Dus wees op tijd op het vliegveld met je thuis uitgeprinte boarding card (ook voor de terugvlucht, als die binnen 15 dagen is), zorg ervoor dat de naam die je opgeeft exact overeenkomt met de naam in je paspoort (of ID kaart), zorg ervoor dat je maar 1 stuk handbagage hebt dat niet groter dan de toegestane afmetingen is, en als je een koffer meeneemt dat deze niet te zwaar is. Heb meerdere malen met Ryanair gevlogen, meer omdat het vliegveld maar 5 minuten met de bus is, en minder omdat het goedkoop is. Verwacht niet teveel van de service (maar bedenk ook dat het personeel laag betaald wordt, op elk centje wordt gelet), neem zelf wat te eten en drinken mee, dan valt het best wel mee :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En denk er om dat die tickets voor een enkele reis zijn,
dus de terugvlucht zal vaak een stuk duurder zijn. Ook moet je rekening houden met een eenpersoonstoeslag in hotels, als je alleen gaat.
gvrox
11 jaar geleden
De terugvluchten zijn ook voor dat soort prijzen te vinden. Even gecheckt, het is mogelijk om in november voor 8 EUR een retourtje Gdansk te doen vanuit Eindhoven. De laagste prijzen gelden vaak maar voor een paar stoelen, dus je moet ver vooruit boeken. Ook minder populaire bestemmingen hebben de lagere prijzen.
Dat is een kwestie van wachten op aanbiedingen van Ryanair en Easyjet. Eens in de zoveeltijd komen die weer met een aantal stuntprijs tickets om zichzelf weer even op de kaart te zetten. Die zijn meestal wel heel erg aan een bepaalde datum gebonden, dus je moet een beetje flexibel zijn in reisdata. Ik ben eens voor 0,- euro naar Riga gevlogen vanaf Bremen, ik hoefde alleen maar 10 euro belastingen te betalen :) Zo goedkoop zal het tegenwoordig met de hogere brandstofkosten en luchthaven belastingen niet meer worden maar goedkope tickets kun je met goed zoeken nog steeds vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
OP dit moment heeft Ryanair aanbiedingen voor heel weinig vanaf Eindhoven en Charleroi naar Budapest en Polen. Houdt je aan hun regels en reis met enkel handbagage dan is die aanbieding voor jou

Toegevoegd na 3 minuten:
Andere optie met Megabus naar Londen of Parijs
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
www.vakantieveilingen.nl kunde nog wel is goedkoop gaan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga even naar Skyscanner.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet dan heel goed aanbiedingen van diverse low cost carriers als bijv. ryanair en easyjet in de gaten houden (je kan je inschrijven voor nieuwsbrieven en goed de website in de gaten houden). Daarnaast zijn er ook andere websites (zie voorgaande antwoorden) waar je goedkoop tickets kunt vinden.
Hou rekening met de volgende dingen: geadverteerde prijzen zijn vaak per enkele reis, en je hebt bijkomende kosten als boekingskosten, extra bagagekosten, incheckkosten, luchthavenbelastingen. Dat is alleen voor je ticket. Je moet ook nog betalen voor: brandstofkosten van je vervoer naar de luchthaven, parkeerkosten, transferkosten naar je hotel, hotelovernachtingen, enz. Dat kan best oplopen.
Daarnaast geldt voor deze maatschappijen veelal: hoe verder je van te voren boekt, des te goedkoper je ticket.
Ik denk dat je de verhalen hoort van mensen die deze bijkomende kosten in hun verhaal achterwege laten omdat het natuurlijk wel goed klinkt dat zij voor zo'n lage prijs hebben gevlogen. Het kan wel voor zo'n lage prijs, maar in praktijk zijn dat echt buitenkansjes en is er zeer weinig beschikbaarheid voor die prijs. Dus die tickets zijn ook al snel uitverkocht.

Heb net even op de website van Ryanair gekeken en daar staat nu een aanbieding voor Budapest op voor €2 maar helaas geen enkele beschikbaarheid. Hou het in de gaten wanneer de volgende actie begint en dan maak je kans!

Weekendje in Nederland is dan goedkoper, denk aan actie treinkaartjes Kruidvat/Blokker, vakantieveilingen.nl, hotelaanbiedingen.nl etc.