Hoeveel geld ben je kwijt voor een week Terschelling in de zomer met je vriend?

ik ga van de zomer met mijn vriend op vakantie, we gaan een weekje en we willen toch wel een paar keer uit eten. al denk ik ook wel dat we zelf wat gaan koken of een keertje bij mijn ouders gaan eten. Die zitten rond die tijd ook op terschelling. heeft iemand enig idee? Het gaat vooral om eten en dat soort zaken. vakantiehuisje en boot hebben we al geboekt. ^^

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er aan. Wil je bij de chinees een bak bami halen of ga je naar een (duur) restaurant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naja, wat is een duur restaurant. tegenwoordig ben je met zijn tweeen wel rond de 50 euro kwijt, soms wel meer. maar ik hoef niet altijd een voor hoofd en een nagerecht. dus ik denk dat je 50 euro wel kan rekenen. En chinees is misschien ook wel een idee of een keertje pizza of patat die week..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lobb, als je zelf al op die 50 euro komt kun je het zelf berekenen. Ik heb geen idee wat jij eet als je zelf kookt en of je dan allemaal verse ingrediënten gebruikt of dat je een magnetronmaaltijd meeneemt. Verder: een keerje bij je ouders? Het maakt nogal uit of je dat 1 of 2x doet en verder of je 1 of 2 of 3x uit eten gaat of dat je een keer een zak patat haalt. Het zal uiteen lopen van 300 tot 450 euro ongeveer.

Antwoorden (2)

paar honderd euro denk ik. kan ook veel minder op zich als je je alleen aan hetb eten houd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je met zijn tweeën uit eten gaat, ben je al gauw zo'n 50 euro kwijt, maar dan heb je alleen een hoofdgerecht en een paar drankjes. Dus als je twee keer uit eten gaat, kost dat zo'n 100 euro.

Tel daarbij de boodschappen op die je haalt om zelf te kunnen koken, plus dingen als chips, (fris)drank, brood, broodbeleg, dan zit je voor een week zo tegen de 50 euro - en dan neem ik het even ruim, voor het gemak. Maar dat is natuurlijk geheel afhankelijk van jullie consumptiepatroon.

Tussendoor haal je misschien eens een patatje of een visje, plus drinken, of je gaat op een terrasje wat drinken. Laten we zeggen dat je dan per keer een tientje betaalt. Als je dat drie keer doet, is dat 30 euro.

Ga je stappen, dan wil je toch ook wat drinken. Reken minimaal 2,50 per drankje. Stel je gaat drie avonden uit en je drinkt ieder 10 drankjes op een avond / nacht, dan ben je zo rond de 150 euro kwijt.

Dan kom ik totaal op 380 euro voor een week. Maar ik neem het ruim. Je kan het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ieder 10 drankjes op 1 avond?? Alcoholisme!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Kafka. @mmm: als je om 9 uur 's avonds naar West Terschelling gaat, of naar Midsland, en het is gezellig, de terrassen zijn allemaal nog drukbezet, de kroegen zitten vol, en je hebt een leuke tijd samen, je bent lekker aan het stappen, dan ben je al gauw een uur of vijf zoet hoor. Twee drankjes per uur per persoon, noem jij dat alcoholisme? Ik noem dat vakantie vieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel lavender,
Ik wilde gewoon een beetje een indicatie hebben van alle dingen. Het is altijd zo moeilijk. (: Nederland begint duur te worden kwa eten maaar gelukkig ken ik terschelling goed dus ook alle goedkopere maar wel goede restaurants of eetcafées (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank. Nederland IS al duur. Tien, vijftien jaar geleden betaalde je zo veel minder voor een paar consumpties, het is nu echt absurd duur. Als je het uitrekent: 2,50 euro voor een biertje, dat is 5,60 in ouderwetse guldens!