Is kleding in Engeland goedkoper?

We gaan met school naar New Castle en nu vroeg ik me af kan ik daar goedkoper all stars halen?

groetjes Elevien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4K

Het beste antwoord

Afgelopen januari 2012 zijn wij met zijn vieren voor een voetbaltripje naar Newcastle geweest. Vanzelfsprekend wilden wij ook het een en ander voor het thuisfront meenemen. Dit hebben wij echter niet gedaan omdat de prijzen op hetzelfde niveau als in Nederland liggen. Bovendien zijn alle sales (winter uitverkopen) allang achter de rug. Zelf heb ik alleen een paar afgeprijsde boeken uit WH Smith meegenomen. Vele dames ging speciaal voor Primark en vergelijkbaar (mode)zaken mee naar Newcastle. Ook zij zeiden dat de prijzen van goede, bekende modemerken (inclusief all stars) niet of niet beduidend lager als in Nederland liggen.

Als ik een bruikbare tips mag geven, het volgende. Wanneer je met DFDS naar Newcastle reist, word je met een bus naar het centrale station gebracht. Vandaaruit kan je meestal naar je hotel wandelen. Neem je vanaf dit station het treintje naar THE METRO CENTRE in GATESHEAD dan kan je echt VEEL SHOPPEN en prijzen vergelijken in een gigantisch shoppingcenter (zie website hieronder). Het zijn maar een paar losse minuutjes en iedereen helpt je ter plaatse wanneer je een kaartje en informatie wilt hebben. De Engelsen zijn bijzonder hulpvaardig in het noorden.

Ik lees bij een van de andere antwoorden dat je in de haven goedkoop kunt shoppen bij een winkelcentrum. Dit is echter niet in de haven te vinden. In het DFDS en havengebouw zijn alleen een paar minischule shopjes en een restaurantje aanwezig. Hier kan je je laatste Engelse Ponden uitgeven.

Website : www.metrocentre.uk.com
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nederland is een duur land. je betaalt belasting en accijns. dit is meer dan in andere landen. ook kleding en schoenen zijn in Engeland goedkoper.
als je er binnenkort toch heen gaat zou ik ze vanuit daar meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je kunt in new castle goedkoop shoppen.. In de haven zit een shopping center..