Kan ik quetiapine meenemen naar Spanje in het vliegtuig zonder gedoe?

Ik ga binnenkort vliegen en ik gebruik 1x per dag 25mg quetiapine. Hoe gaat dit als ik daarmee naar Spanje ga?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
11.8K
Ritsuka
8 jaar geleden
medicijnpaspoort

Antwoorden (3)

Als je met de medicijnen ook een doktersverklaring mee neemt dat je deze medicijnen gebruikt is er geen probleem.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Is dan een doktersverklaring in het Nederlands voldoende, vraag ik me nu zo maar af, of moet deze ook in het Engels of zelfs ook in het Spaans? Of moet de eerste doktersverklaring sowieso in het Engels zijn?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
kan je gewoon bij je dokter of apotheek halen. mag gewoon in het Nederlands. als je hem bij de apotheek haal krijg je hem soms vanzelf in meerder talen.
Voor zover ik wete valt quietiapine niet onder de opiumwet en mag het dus (mits voor eigen gebruik) gewoon meegenomen worden.

Het is buitengewoon verstandig om bij de apotheek een medicijnpaspoort of vergelijkbaar document te halen. Sowieso is het ook beter om geen losse strips mee te nemen, maar alleen doosjes met sticker (met je naam etc.).
8 jaar geleden
Meestal wordt er binnen Europa niet moeilijk gedaan over voorgeschreven medicatie. Zorg er voor dat je wel de originele verpakking bij je hebt en zoals eerder gezegd een doktersverklaring of een uitdraai van het meditatieoverzicht (dat laatste kan ook via de eigen apotheek worden opgevraagd). De apotheek kan dit tijdens de reguliere openingstijden meestal direct uitdraaien.

Toegevoegd na 53 seconden:
medicatieoverzicht*
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Is dan een doktersverklaring in het Nederlands voldoende, vraag ik me nu zo maar af, of moet deze ook in het Engels of zelfs ook in het Spaans? Of moet de eerste doktersverklaring sowieso in het Engels zijn?