Behoren alle woonplaatsen binnen de poolcirkel officieel tot de poolstreek?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (2)

Er zijn verschillende metingen hiervoor gedaan. Officieel zijn alle landen die binnen de poolstreek vallen Canada, Groenland, Ijsland, Noorwegen, Het noorden van Alaska, Zweden, Finland, Rusland en het meest zuidelijke punt van Zuid-Amerika. Alle woonplaatsen (100 inwoners of meer) die in deze landen staan behoren tot de poolstreek. Ook bijvoorbeeld steden waar het over het algemeen niet zo koud is zoals Oslo behoren tot de poolstreek.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Ook bijvoorbeeld steden waar het over het algemeen niet zo koud is zoals Oslo behoren tot de poolstreek." Bron?
Ja dat is per definitie het geval. Poolstreek=poolgebied.
De poolgebieden zijn de gebieden binnen de poolcirkels.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Poolgebied

Toegevoegd na 6 minuten:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Poolgebied#/media/File:LocationPolarRegions.png