Wie geef er sterren aan een hotel en is een hotel met 4 sterren (****) en beter als een hotel met 1 ster (*)?

Toegevoegd na 50 seconden:
welke instantie geef *en

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.9K

Het beste antwoord

Elk land heeft zijn eigen instantie die de sterren uitdeelt. In sommige landen zoals Zuid Afrika zijn er zelfs meerdere die de sterren uitgeven.

Het is een indicatie en het zegt iets over de professionaliteit van de accommodatie, maar het zegt niet alles. Een accommodatie zonder sterren kan ook heel goed zijn en de locatie (vaak heel belangrijk die mensen meewegen in hun beslissing) is geen meetpunt voor de sterrenclassificatie.

Ons advies is om een accommodatie uit te zoeken op basis van locaties, foto's, omschrijvingen, faciliteiten en aanbevelingen van mensen die al zijn geweest. Neem de sterren ook in overweging, maar laat deze niet te zwaar meewegen.

Als je echter je vakantie alleen in je hotel wilt doorbrengen, dan is de sterrenclassificatie wel van belang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is geregeld via de Nederlandse Hotel Classificatie.

Een voorbeeld:
Om indeling in categorie drie-sterren mogelijk te maken moet aan alle (verplichte) 3-sterren basisnormen worden voldaan. Men werkt met een puntensysteem en om tot classificatie te komen moeten er naast deze basisnormen nog 49 punten worden behaald. Die kunnen woden behaald met bijv. kluisjes op de kamer, breedband internetverbinding.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een 4-sterrenhotel voldoet dus aan meer basisnormen en heeft vaak ook nog meer andere faciliteiten. Dus in het algemeen kun je zeggen dat 4 sterren beter is dan 1 ster.

Maar het kan zijn dat een 1-sterhotel een faciliteit heeft die een bepaald 4-sterrenhotel niet heeft, terwijl jij die heel belangrijk vindt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Zie de bron voor meer informatie hoe een hotel zijn sterrenclassificatie krijgt (klik op "ondernemer")