Hoe bescherm je je het beste tegen wilde honden (op Kreta)?

Ik ben een dierenvriend, laat ik dat voorop stellen. Wat is het probleem? We gaan dit jaar weer wandelen op Kreta. Punt is dat we 2 jaar geleden erg veel last hebben gehad van wilde honden.
Tijdens het wandelen hoor je blaffen en plots staat er 1 of meerdere honden voor je die je beginnen aan te vallen, rennen dus!
Iemand uit onze groep is ook echt gebeten en een paar keer hebben we nogal angstige momenten gehad.
Wat kun je hier nu het beste tegen doen? Stokken zwaaien en schreeuwen maakte blijkbaar niet zo'n indruk.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K

Het beste antwoord

Er bestaat wel een apparaatje om agressieve honden weg te jagen, ook joggers kunnen dit soms goed gebruiken. Kijk eens op de site http://www.dazer.nl/index.html
Misschien bestel ik er zelf ook wel een, lijkt me echt prima.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je produceert er een ultrasone trilling mee, die agressieve honden verjaagt. Volgens de site:
"Iedere hond zal het geluid horen. Tenzij doof. Het is niet zo dat je alle honden met de Dazer moet verjagen. Aardige honden met goede bedoelingen niet. Maar wel agressieve honden. Hoe agressiever de hond des te beter het effect van de Dazer. Eén druk en weg hond."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een mooi product, ga er gelijk een bestellen. Maar of het afdoende is tegen aanvallende honden? Ik heb toch nog wel wat twijffels...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt ook wat gebruikerservaringen googelen - het wordt ook "dazzer" genoemd. Op deze site is de ervaring goed beschreven http://www.dezwerver.nl/aanbieding/16230/dazer_ultrasone_hondenverjager__dazer_/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit lijkt me precies wat ik zoek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat ik zoek!

Andere antwoorden (6)

Als je echt geen geweld wilt gebruiken zou je kunnen gaan wandelen in een ouderwits (ridder kostuum (ook wel harnas genoemd). In alle andere gevallen zou ik toch gewoon een ferme tik uitdelen (of een andere vakantiebestemming zoeken).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dat. Het is triest voor Kreta misschien, maar ik zou gaan wandelen waar geen wilde honden zijn. Het in spanning zitten vind ik helemaal niks..... voor een vakantie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn partner is bang voor honden en dat kan het wandelplezier behoorlijk verpesten. Met name voor haar natuurlijk. Ik zou zeggen, zoek alsjeblieft een andere bestemming, maar dat is dit jaar geen optie, vermoed ik.

Kun je misschien een paar kloven op je programma zetten Bij de Samaria-kloof heb je volgens mij geen last van honden, alleen van mensen;-) en hobbelige paden.
Bij Elafonisi (westkust) kun je volgens mij ook rustig wandelen maar wellicht zoek je de echte rustige gebieden.

Stilstaan tot de honden voorbij zijn, dat doen wij altijd maar dan hebben we het over brave hollandse honden en geen wilde honden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn opa had vroeger een aparaatje dat een bepaalde toon gaf tegen honden. Geen idee of het werkt maar mijn opa ging nooit zonder op pad.

Maar ik zou voor noodgeval toch maar een mes meenemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om niet op je gemak te kunnen wandelen, verziekt bij voorbaad al je vakantie. Die honden kunnen echt heel gevaarlijk zijn. Heb het zelf van dichtbij (gelukkig zat ik in de auto) gezien, in Zuid Italie, hoe een 18 jarige jongen op zijn fiets werd aangevallen door 5 honden. Die jongen is nu voor zijn leven lang verminkt (ook in het gezicht) en mag nog blij zijn dat hij het heeft overleeft.
Ik zou zeggen, pas je route aan of ga naar een ander land (veiliger gebied), koop zo'n dazer (zie antwoord van Pennie), trek schoenen met stalen neuzen aan om hard te kunnen schoppen en neem een stroomstok mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een flink stuk worst meenemen wellicht?
Wedden dat je vriendjes maakt!