Hoe lang moet je je rijbewijs hebben om in het buitenland te mogen rijden?

Ik wil met een vriendin deze zomer naar (en rondtrekken door) Italie met de auto, maar ik heb pas net mn rijbewijs gehaald. Ik hoorde dat je minstens 2 jaar je rijbewijs moet hebben om in Italie te mogen rijden, is dit waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
17.5K

Het beste antwoord

Of je 18, 50 of 75 jaar bent, een rijbewijs is een rijbewijs. Is dit bewijs één dag of vijftig jaar geleden behaalt, dan mag jij er altijd mee naar en door Italië rijden. Geen enkel probleem ! Je mag dus altijd naar en door Italië rijden. Omdat je nog onervaren met het rijden door Italië bent, wil ik je graag naar de website van de ANWB (zie bron, hieronder) wijzen. Hierop staan allerlei bruikbare informaties over het land en haar gebruiken. Nederlanders worden nogal eens verrast door bepaalde (verkeers)regels, die dit prachtige, zonnige land kent. Lees daarom voor vertrek even de zogenaamde meest bekeken onderwerpen grondig door. ---> Vooral de onderwerpen toltarieven en milieuzones Italiaanse steden moeten worden doorgelezen. Want een gewaarschuwd mens, telt voor twee. <---- O ja, en Italianen rijden vrij temperamentvol, maar dat had je misschien reeds vernomen. Daarmee wel even rekening houden. En natuurlijk veel plezier in Italië !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is niet waar, een Nederlands rijbewijs is gewoon geldig in Italie. Wel hanteren verhuurbedrijven vaak de regel dat je minstens een x aantal jaar je riijbewijs moet hebben voordat je een auto van hun op je naam kan zetten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Link bijgevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. +