Hoe maken ze landkaarten van woestijnen?

Aangezien de duinen kunnen verplaatsen en er niet altijd markante punten zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lang, LANG niet alle woestijnen bestaan uit duinen. En het stikt overal van de rotspartijen, drooggevallen rivieren, hoogteverschillen, grondsoorten, verschillende soorten begroeiing, paden en wegen, Dus zeker wel genoeg zaken op basis waarvan je een kaart kunt maken.
Waarom kijk je niet op de kaart van echte woestijnen? Dan zie je het zelf.
http://maps.google.com/maps?q=Sahara+Desert&hl=en&ll=25.809782,5.976563&spn=7.808764,9.876709&sll=37.0625,-95.677068&sspn=54.357317,79.013672&geocode=FYtNZQEdbpWHAQ&hnear=Sahara+Desert&t=m&z=7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@jove ik bedoel juist de enorme zand vlaktes zonder markante punten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kan ik nog veel korter over zijn.
Een kaart van een enorme zandvlakte zonder markante punten ziet eruit als een egaal geel vlak! :D
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok duidelijk :p

Antwoorden (1)

Een echte berg verplaatst zich niet, een structureel stuk water en een groepje bomen kun je ook nog wel vermelden op een kaart, maar daar houdt 't dan wel mee op qua geologie.

Staan er (woestijn)duinen op kaarten dan? Als je al iets van een bumpmap ziet in woestijnkaarten om duinen te representeren zal dat wel symbolisch zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, iets dat zich verplaatst gaan ze natuurlijk niet op een landkaart zetten haha. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker een verdiende +