Hoe lang duurde de vliegreis van Nederland naar het voormalige Nederlands-Indie toentertijd?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Op onderstaande link vind je meer informatie hierover. Het antwoord is enkele dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Uiver deed er destijds 90 uur over maar dat was naar Australie. Ik denk dus dat je over een lijnvlucht 5-6 dagen deed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De' Fokker F.XVIII nam geleidelijk de taak van de F.VIIb-3m en de F.XII over op de Indië-route. Dankzij de F.XVIII kon een verkorting van de vliegtijd worden bereikt. De F.VIIb-3m had voor Amsterdam-Batavia gemiddeld 87 uur en 30 minuten nodig hij een gemiddelde snelheid van 160 km/uur.

De F.XII deed er 79 uur over met gemiddeld 178 km/uur en de F.XVIII kwam op 75 uur en 30 minuten met een gemiddelde van 189 km/uur. Met de F.XVIII werd het Fokkertijdperk bij de KLM voor wat het intercontinentale verkeer betreft afgesloten, want de latere F.XX, de F.XXII en de F.XXXVI hebben nooit op de lndiëroute dienst gedaan. De Douglas DC-2 en DC-3 namen deze taak over. Maar de Pelikaan en de Snip zorgden voor een eervol afscheid.