Kan ik me inschrijven in nederland, zonder een bewijs van uitschrijving uit het buitenland?

Hallo iedereen,

Op moment woon ik op Sint-Maarten, maar ik kom over een half jaar terug naar Nederland. Ik heb me vorig jaar dus uitgeschreven bij mijn gemeente. Ik heb begrepen dat je een bewijs van uitschrijving van hier nodig hebt, maar ik sta hier nog niet ingeschreven, dus daar kan ik niet aankomen? Zouden ze echt zo moeilijk doen als ik me bij dezelfde gemeent weer wil inschrijven?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou liever op Sint Maarten zitten dan in dit rotland waar alles verschrikkelijk duur is, het eene bedrijf na de andere failliet gaat, premies niet meer te betalen zijn etc etc etc.
Weet je zeker dat je terug wilt komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is in elk kapitalistisch land zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja ik weet het zeker! Het is leuk hier, maar het is zeker niet het paradijs. En uiteindelijk is je familie het belangenrijkste wat je hebt...

Het beste antwoord

Als jij oorspronkelijk Nederlander bent, en jij in Nederland een vast woonadres hebt gevonden kun jij je inschrijven in de gemeente. Dit is voldoende.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het klopt wel dat als jij op de caribbean hebt gewoond officieel met een adres dat jij je daar moet uitschrijven, maar dit is in jouw situatie niet het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke, mag ik vragen waar je deze informatie hebt gevonden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had het bij de bron al toegevoegd, maar waarschijnlijk te lang. Hier nogmaals: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gemeenten/vraag-en-antwoord/wanneer-moet-ik-mij-in-de-gba-laten-inschrijven-en-uitschrijven.html

Andere antwoorden (1)

Dat heeft voornamelijk met de belasting te maken op goederen die jij eventueel mee wilt nemen uit het buitenland. Zonder uitschrijving daar, ben jij alleen maar 'op vakantie' geweest en moet je dus je spullen [auto en andere waardevolle spullen] aangeven en belasting over betalen.