Kan ik me inschrijven in nederland, zonder een bewijs van uitschrijving uit het buitenland?

Hallo iedereen,

Op moment woon ik op Sint-Maarten, maar ik kom over een half jaar terug naar Nederland. Ik heb me vorig jaar dus uitgeschreven bij mijn gemeente. Ik heb begrepen dat je een bewijs van uitschrijving van hier nodig hebt, maar ik sta hier nog niet ingeschreven, dus daar kan ik niet aankomen? Zouden ze echt zo moeilijk doen als ik me bij dezelfde gemeent weer wil inschrijven?
Alvast bedankt

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als jij oorspronkelijk Nederlander bent, en jij in Nederland een vast woonadres hebt gevonden kun jij je inschrijven in de gemeente. Dit is voldoende. Toegevoegd na 4 minuten: Het klopt wel dat als jij op de caribbean hebt gewoond officieel met een adres dat jij je daar moet uitschrijven, maar dit is in jouw situatie niet het geval.

Bronnen:
wanneer-moet-ik-mij-in-de-gba-laten-inschr...

Dat heeft voornamelijk met de belasting te maken op goederen die jij eventueel mee wilt nemen uit het buitenland. Zonder uitschrijving daar, ben jij alleen maar 'op vakantie' geweest en moet je dus je spullen [auto en andere waardevolle spullen] aangeven en belasting over betalen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100