Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een lang weekend?

Mijn collega's en ik hebben een discussie over de vraag: hoe lang is een lang weekend? En van welke dag tot en met welke dag loopt zo'n weekend dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
10.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Je kan spreken over een lang weekend als je op vrijdag of maandag een vrije dag hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag..

Als je bijv. bij een vakantiepark boekt voor een lang weekend is het van vrijdag - nacht - zaterdag - nacht- zondag - nacht - maandag. In totaal dus 3 nachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van vrijdag t/m maandag. Bij reisaanbieders bedoelen ze dan op vrijdag aankomen en op maandag vertrekken, om weer plaats te maken voor de 'midwekers' die op maandag komen en op vrijdag gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovenstaande antwoorden zijn correct, maar als je 5 dagen in de week werkt en je neemt de vrijdag vrij, dan kun je ook zeggen: ik heb een lang weekend (of de maandag ipv de vrijdag natuurlijk)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord zegt het al. Iets langer dan alleen zaterdag plus zondag. Vooraf plus vrijdag. En/of achteraan plus maandag. Eigenlijk een korte vakantie, want je merkt het heel goed als je net die ene of twee extra dagen aan een weekend plakt. Heerlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding