Wat is een lang weekend?

Mijn collega's en ik hebben een discussie over de vraag: hoe lang is een lang weekend? En van welke dag tot en met welke dag loopt zo'n weekend dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
10.6K

Antwoorden (5)

Je kan spreken over een lang weekend als je op vrijdag of maandag een vrije dag hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeievraag..

Als je bijv. bij een vakantiepark boekt voor een lang weekend is het van vrijdag - nacht - zaterdag - nacht- zondag - nacht - maandag. In totaal dus 3 nachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van vrijdag t/m maandag. Bij reisaanbieders bedoelen ze dan op vrijdag aankomen en op maandag vertrekken, om weer plaats te maken voor de 'midwekers' die op maandag komen en op vrijdag gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bovenstaande antwoorden zijn correct, maar als je 5 dagen in de week werkt en je neemt de vrijdag vrij, dan kun je ook zeggen: ik heb een lang weekend (of de maandag ipv de vrijdag natuurlijk)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord zegt het al. Iets langer dan alleen zaterdag plus zondag. Vooraf plus vrijdag. En/of achteraan plus maandag. Eigenlijk een korte vakantie, want je merkt het heel goed als je net die ene of twee extra dagen aan een weekend plakt. Heerlijk.