Welk type paspoort heb je nodig voor de VS?

En hoe zie ik of ik zo een paspoort heb? Is er verschil voor een Belg of Nederlander?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (5)

Nee, dat is niet meer "all"!!!
Je moet, ruim van tevoren, al je gegevens, ook waar je verblijft ed. per computer doorgeven, want dat wordt allemaal gecheckt. Je krijgt dan een bep. code, die je nodig hebt om hier te kunnen inchecken voor je vlucht.
Vraag dat dus goed op tijd na bij een reisbureau - die kunnen je ook de site geven, waar je al die gegevens in kunt voeren. Doe dat écht, hoor, anders gaat het feest niet door......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zorgen dat je paspoort van een chip is voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, ik liep dus nog een beetje achter. Heb het antwoord al weggehaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En hoe weet je of je een chip hebt in je paspoort?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan staat er een chipsymbooltje onderaan op de voorkant.
En je kunt de chip voelen en zien op de plastic picture page.
een belg moet een belgisch paspoort hebben
en een nederlander een nederlands paspoort.

Voor belgen en nederlanders zijn er niet meer smaken.

wellicht dat een duits paspoort ook werkt, maar ja hoe kom je daar aan als belg of nederlander....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een Nederlands Paspoort is uiteraard vereist maar vergeet niet (max. 72 uur van tevoren) het zgn. ESTA formulier op internet in te vullen. Zie bron.
Echt doen hoor. Er wordt naar gevraagd, dus neem ook een copietje mee van datgene wat je ingevuld hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met het formulier op internet ingevuld kun je gewoon als tourist voor een bepaalde tijd naar de VS.

Als je er wilt werken dan heb je een visa of een Green Card nodig. Het laatste is zeer moeilijk te krijgen en duurt enorm lang om aan te vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet een paspoort MET CHIP hebben en minimaal 72 uur vooraf je aanmelden via het ESTA programma.