Zit er een slot op de City Bikes in Wenen?

In Wenen kun je een City Bike huren. Dat is een fiets die je uit een City Bike Station kunt halen en later in een willekeurig ander City Bike Station kunt inleveren.

Zit er een slot op deze City Bikes?

Met andere woorden, stel dat ik een City Bike huur, onderweg even pauzeer in een café, en dan weer verder wil op mijn gehuurde City Bike - dan wil ik mijn fiets natuurlijk wel op slot kunnen zetten zolang ik in het café zit.

Kan dat, of moet ik dan mijn eigen slot meenemen?

Cryofiel
7 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Wenen worden zeer zelden city-bikes gestolen. Het slot zit in het huurstation
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan moet dat café maar net bij een huurstation zijn...

Antwoorden (2)

Er zit een stuurslot op maar als je de fiets echt op slot wilt zetten zal je zelf voor een slot moeten zorgen:

"The Citybikes all have a handlebar lock. This lock can only prevent people from simply cycling away on the bike but cannot prevent a theft. Therefore we recommend the use of a specific bike lock if you want to leave the Citybike unattended."

https://www.citybikewien.at/en/how-it-works/faq
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Dat is dus bij de OV-fietsen in Nederland beter geregeld...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Das Citybike verfügt über eine Lenkersperre. Diese kann nur das einfache Wegfahren mit dem Rad, jedoch keinen Diebstahl verhindern. Wir empfehlen, das Citybike nicht unbeaufsichtigt stehen zu lassen und den Blickkontakt beizubehalten.
Cryofiel
7 jaar geleden
@JoanDArc, dat is precies dezelfde tekst die freekfluweel citeerde, maar dan van de Duitstalige pagina's. Maakt verder niet uit hoor, maar voegt mijns inziens niet veel toe.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Er zijn genoeg mensen die geen Engels kunnen maar wel Duits. Vooral ouderen. Die hebben we hier op Goeievraag ook ;-)
Een echt diefstalbestendig slot zit er niet op.
Je kan beter de fiets inleveren en na je cafebezoek een andere pakken. Scheelt je mogelijk ook nog kosten: het eerste uur is altijd gratis.
Utrecht
7 jaar geleden
Cryofiel
7 jaar geleden
Daar had ik ook aan gedacht. Maar wat als je een stuk moet omrijden - teruglopen om naar het café te kunnen? En na afloop weer naar het citybikestation lopen en terugfietsen? Dan is het wel zo handig als je de fiets voor het café op slot kunt zetten.
Amadea
7 jaar geleden
Tja, dan toch maar een kettingslot meesjouwen in je bagage.