Mag een (plastic) fles roosvicee mee in je ruimbagage in het vliegtuig?

Wij wonen in de VS en gaan een week naar Nederland. Een van onze kinderen drinkt erg slecht en dronk in NL alleen roosvicee. Nu is het hier alleen online te verkrijgen, 7 dollar per fles. Ik heb het uiteindelijk maar aangeschaft, want hij dronk bijna niets meer.

Nu vraag ik mij af of ik een paar flessen uit Nederland mee mag nemen en die in mijn ruimbagage mag stoppen. Daar kan ik dan weer even mee vooruit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
9.3K

Antwoorden (5)

Ruimbagage wel handbagage niet, dus JA het mag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vloeistoffen mogen gewoon in je ruimbagage, tenzij je er een vliegtuig mee kunt opblazen (of het andere gevaarlijke stoffen zijn).

Voor HANDbagage gelden strenge regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan en mag, het enige waar je rekening mee moet houden is de douane in de VS, maar ik zou niet weten waarom roosvicee niet zou mogen.
Voedsel mag soms niet, maar vaak wel in een dichte verpakking.

Houdt er wel rekening mee dat een fles kapot of lek kan gaan, plastic zak, handdoeken of vuile was en daarna nog een plastic (vuilnis) zak eromheen doen kan helpen.
Zo deed een whiskey liefhebber het altijd, na een keer een lekkende koffer van de band gehaald te hebben..

Misschien kan je het wel achter de douane kopen op Schiphol, dan mag het wel mee met de handbagage. Kan je een paar flessen extra per persoon meenemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor dat is geen probleem maar dan wel in je koffer en niet in je handbagage. ik zou ze wel in Ziploc Bags verpakken... door de drukverschillen in het ruim wil er nog weleens een fles gaan lekken en neem deze zakken dan alvast mee uit de US want ze verkopen geen grote maten Ziplocs in Nl alleen de quarter size zakjes en dan ook nog van een minder merk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je mag alleen 100 ml in je handbagege hebben, de rest zal je in je koffer moeten meenemen