Reistips gevraagd voor een reis (over land) van Kuala Lumpur naar Bangkok ?

Mijn broer reist met zijn vriendin door Azië .
Nu gaan ze eerdaags over land van Kuala Lumpur naar bangkok en ik heb de opdracht gekregen om info te zoeken over deze route .
Heeft iemand nog tips of dingen die absoluut gemeden moeten worden ?
Of anders bezienswaardigheden die een kleine omweg waard zouden zijn ......?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (4)

Ik heb het zelf niet uitgeprobeerd (Ik vloog van Chiang Mai naar Kuala Lumpur), maar heb in KL van andere reizigers veel gehoord dat de grens oversteken met de bus vrij gevaarlijk is, al weet ik niet meer precies wat het probleem nou was. Misschien voor de grensoversteek ander vervoer dus.

Ook veel gehoord: Goedkope busmaatschappijen die 's nachts, als iedereen slaapt, de tassen van hun passagiers leegroven.
Overigens heb ik zelf ook slechte ervaringen met de (betaalde!) tassenopslag op de maleisische busstations: Achteraf bleek mijn backpack toch gewoon opengesneden te zijn en waren er spullen gestolen.
Mochten ze dus met de bus gaan en enkele uren moeten wachten op een overstap: Toch maar de (loodzware) tas bij je houden, en niet te goed van vertrouwen zijn.

Iets wat ik zelf zeer de moeite waard vond: Pulau Pangkor in Maleisië. Het ligt aan de westkust, niet al te ver van Kuala Lumpur, en het is er heerlijk rustig. In het weekend stroomt het vol met Maleisiërs die zelf een weekendje weg gaan. Een deel van het eiland (en strand) is niet toegankelijk omdat het van een resort is, maar verder zijn er weinig toeristen te vinden, en de bewoners zijn vriendelijk. Vanaf Kuala Lumpur kan je de bus nemen naar Lumut, vanaf daar de ferry naar Pangkor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou zeker de Jungle train nemen ,helemaal geweldig zo te zien en spotgoedkoop.
http://www.visitmalaysia.nl/jungletrein.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas begeven jouw broer en zijn vriendin in een zeer gevaarlijke streek, met veel terrorisme van moslims, aan wie alles is gelegen om het toerisme te verstoren. Ik ben niet bang, maar zou dat nu zeker niet doen. De enige redelijk veilige manier is met de Orient Express (Singapore - Bangkok vv) die ook stop in KL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou gaan vliegen van kuala lumpur naar bangkok. Het is de veiligste manier. Tussen de grens van Maleisië en Thailand is een gespannen toestand, maar wel mooi om te zien maar de negatieve aspecten niet waard. Mijn advies zou zijn, als je budget reist. Ga met zo weinig vertoon het gebied in en rustig de grens over mét de benodigde papieren, zodat ze je nergens mee kunnen pakken. Houd je evt. dure camera etc. verstopt. Reis daarna naar het noorden richting Bangkok. Sla evt. links, of rechtsaf naar één van de mooie eilandjes. Of zoals gevraagd direct naar Bangkok.