Mijn vliegtuig komt in wenen aan om 7.00 en dan moet ik overstappen op een ander vliegtuig van 7.50 hoe moet ik dat doen en hoeveel tijd heb ik dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is al weer even geleden dat je de vraag stelde, dus ik neem aan dat je er nu ervaring mee hebt. Binnenkort geldt deze overstaptijd ook voor ons en we willen graag weten of dat problemen oplevert!

Antwoorden (3)

Overstappen is niks aan, Als je op wenen aankomt dan zie je dat de gate opstelling in een cirkelvorm is.. Overstappen kost je hooguit 10-15 minuten.. Ligt ook aan jezelf of je blijft hangen bij winkeltjes eventueel. Alles spreekt voorzich.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er vanaf of jouw (ruim)bagage is doorgelabeld. In dat geval gaat jouw bagage zonder jouw bemoeienis van het ene toestel naar 't andere. Bij verschillende maatschappijen moet die bagage handmatig inleveren en dat kost (extra) tijd...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal wordt je bagage ingecheckt tot je eindbestemming dus daar hoef je je niet om te bekommeren. Soms krijg je ook al je instapkaart voor je doorverbinding : het enige dat je dan moet doen, is checken of de gate nog hetzelfde is.
Als je nog geen instapkaart hebt, kan je óf naar een transitdesk gaan, óf gelijk naar de gate waarvandaan je volgende vliegtuig vertrekt.

50 minuten is niet overdreven veel : het taxiën, aansluiten aan de gate en het uitstappen van het vliegtuig duurt natuurlijk even, dan lopen naar de volgende gate, en het instappen begint meestal 30 min. vóór vertrek.
Ik zou dus niet uitgebreid op zoek gaan naar een heerlijke Wiener Melanche.....

Het kan ook zo zijn, dat het vliegtuig niet aan een gate, maar ergens op het platform staat, en dat je er met bussen vandaan/naar toegebracht wordt. Ook dit neemt natuurlijk wat tijd in beslag....