Ik wil topless zonnen, maar heb vaak het gevoel de enige te zijn. Op welke stranden in NL en Europa wordt nog veel topless gezond?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op dit moment op heel weinig plekken :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon doen... Ik heb daar echt maling aan...
Ik heb niet meer of minder dan een andere vrouw. Ik vind het onterechte preutsheid..
Cryofiel
12 jaar geleden
Vorige week nog in Fuerteventura. Daar wordt op vrijwel alle stranden op alle mogelijke manieren gezond en gebaad. Gewoon vrijheid blijheid, alle vormen door elkaar heen: badpak, bikini, zwembroek, topless, naakt.

Het beste antwoord

In Nederland kun je dat volgens mij overal wel op de stranden.
Ik was eens op Malta en daar was het streng verboden, daar had je eventueel een boete kunnen krijgen,
maar nu heb ik het over zo,n dertig jaar geleden hoor.
Toen ik vorig jaar op Samos (griekenland) was, zag ik het ook niet, maar daar hadden ze wel weer een apart naaktstrand, dus helemaal bloot..
4 weken geleden was ik op Cyprus , het Turkse gedeelte,
toen ik daar op het strand kwam, lag iedereen met zn bovenstukje aan (oke, alleen de vrouwen)
Ik vond dat jammer want mn bovenstukje zat niet lekker, dus ik trok de stoute schoenen aan...en deed dat ding uit...
Heel grappig...binnen een paar minuten trok de een na de andere buurvrouw haar bovenstukje uit... en de "strandwacht"die langsliep zei er niks van, dus daar zal het niet verboden zijn.
M.a.w....de meesten durven niet de eerste te zijn.
Nu vind ik het zelf wel netjes als ik ga lopen of ergens wat drinken, dat ik het bovenstukje dan wel weer aandoe.
In Turkije zag je bijna iedereen bloot van boven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op alle naaktstranden. De bron geeft een overzicht van de naaktstranden van Nederland.

Toegevoegd na 35 seconden:
Edit; De andere bron ook die in Europa!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een naaktstrand is het iets meer dan topless. Weet niet of dit wel zo'n goed antwoord is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die keuze heb je helemaal zelf. Je mag daar ook in een regenjas gaan zitten als jij dat fijn vindt. Het enige is dat "naaktloperij" daar wordt gedoogd in tegenstelling tot de overige stranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo'n grote regenjas, die je dan af en toe snel openslaat en weer dicht hahaha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar doelde ik dan weer nét niet op, maar topless zonnen is in principe verboden. Behalve op o.a. naaktstranden. Er zijn ook heus wel plekken waar topless zonnen wordt gedoogd, maar bij naaktstranden heb je hier zekerheid van. Daarnaast blijft het naaktstrand een mogelijkheid tot nudisme, geen verplichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het behoort tot de normen en waarden en ongeschreven regels om compleet naakt te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteraard. Het wordt niet netjes geacht, maar het is niet verboden om er "gewoon" rond te lopen. (je kunt er niet voor worden opgepakt). Het is in ieder geval een van de mogelijkheden om legaal topless te zonnen op het strand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ van mij. Voor je antwoord en je bronnen.
In het zwembad Jekerdal te Maastricht mag je ook gewoon topless zonnen. Veel leden (Verenigingzwembad) van het succesvolle familiebad doen het dan ook. Ook aan het dagstrand te Eijsden is topless zonnen niet taboe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in spanje zijn veel naaktstranden (leuk voor op vakantie)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor wie leuk?
Nederlandse vrouwen zijn eigenlijk de enige vrouwen die vaak topless zonnen. Ik woon in IJmuiden en daar is het erg normaal om topless te zonnen.
ook in Spanje is dat heel normaal.
Heb het in Turkije gedaan, maar daar keken sommige wel erg raar.