Welke Schotse whiskydistilleerderijen geven een rondleiding die de moeite waard is?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Ik ben in de OBAN distillery geweest. Leuke, interessante, duidelijke rondleiding waar je vaten ziet voor een inhoud van 35.000 liter. Halverwege mocht er al geproefd worden, dus van deel 2 van het verhaal heb ik iets minder meee gekregen. Ook aan het eind was er mogelijkheid tot proeven (en kopen).
Destijds dagelijks open van 9.30 16.30 uur.

Oban zelf is een prachtig plaatsje met een mooie haven. Ik zat in Caledonian hotel, met uitzicht op die haven. Schitterend!
vanaf de McCaigs Tower heb je een mooi vergezicht. Vooral bij opkomende en ondergaande zon.

Schitterend land, dat Schotland!
http://maps.google.nl/maps?q=Oban+Schotland&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&oe=UTF-8&rlz=1I7SNYK_nl&redir_esc=&um=1&ie=UTF-8&hq=&hnear=0x488941d0d2ddf1c1:0x83dd4aff818fc237,Oban,+Argyll+and+Bute,+Verenigd+Koninkrijk&gl=nl&ei=0wrQTa6LE9CdOp6FsdME&sa=X&oi=geocode_result&ct=title&resnum=1&ved=0CBwQ8gEwAA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de (grotere) hotels zijn in de lobby rekken, met daarin allerlei folders met uitstapjes en excursies.
Daar vind je ook zéker een tour door de Highlands met een bezoek aan een whiskydistilleerderij.
Gewoon binnenlopen, en de folders die je interesseren meenemen - ze staan ervoor, tenslotte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt ook bij de plaatselijke VVV, the Tourist Office, naar binnenlopen en vragen of ze een bepaalde distilleerderij aanbevelen. Waarschijnlijk zijn ze allemaal wel goed hoor, het is tenslotte ook een toeristenbusiness, die rondleidingen, want er wordt na het proeven toch wel een beetje verwacht dat e ook iets koopt.

Toegevoegd na 36 seconden:
e = je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bob Minnekeer is specialist Schotse Whisky. Hij richt regelmatig excursies in naar Schotland, geeft workshops en lezingen en je kan bij hem terecht in zijn pub te Gent 'Glans Gallery', Sint-Baafsplein. Leuk om hem eens te bezoeken en hem om deskundige uitleg te vragen.
Op verzoek haalt hij ook zij doedelzak boven (in gepaste kledij).

Toegevoegd na 5 minuten:
www.glengallery.be