Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe lang van te voren moet je op Schiphol zijn als je geen ruimbagage in te checken hebt?

Wij gaan binnenkort naar Portugal met alleen handbagage, moet je dan ook 2 en een half uur van te voren aanwezig zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
34.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb de laatste keer op Schiphol 3 kwartier in de rij gestaan voor de veiligheidscheck. Dus neem ruim de tijd. Je kan beter een extra koffie drinken achter de controles dan dat je je vlucht mist

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

2 en een half uur is dan wel overdreven.
als je er 1.5 uur van te voren bent ben je ruim op tijd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Officieel wel. Maar in de praktijk is het toch anders. Dat heb ik zelf meegemaakt, een paar jaar geleden. Ik stond in de file op de A2 :( ...dus ik kon nooit op tijd inchecken. Ik weet niet meer precies via wie of wat, maar uiteindelijk is het gelukt om de incheckbalie aan de telefoon te krijgen. De dame die mij te woord stond, verzekerde mij dat het helemaal geen probleem was, dat ik zelfs tot een kwartier voor vertrek kon inchecken. "Die 2 - 2½ uur van te voren zijn juist voor dit soort situaties," zei ze, "Zo hebben onze passagiers altijd speling."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen wat MOET en wat KAN of verstandig is. Kan inderdaad een kwartier van te voren binnenlopen, maar als je dan je vliegtuig mist is het zeker je eigen schuld. Hoewel het dan nog steeds zo is dat je naam een paar keer wordt opgeroepen (zelfs na vertrektijd geloof ik) voordat het vliegtuig daadwerkelijk vertrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je geen ruimbagage hebt dan kun je, als je al ingecheckt ben met computer thuis of op de automaat in de vertrekhal, direct doorlopen naar de veiligheidscheck. Daar moet je, afhankelijk van de drukte, even op je beurt wachten, daarna kun je door naar de gate. De gate opent meestal pas een half uur voor vertrek en sluit ongeveer 5 minuten voor vertrek. Als je een uur voor vertrek Schiphol binnenloopt dan ben je ruim op tijd bij de gate, waarschijnlijk nog voordat de gate opent.
Vorige week woensdag zelf meegemaakt op reis naar Wenen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Bedenk wel dat goedkope vluchten vaak van verre gates vertrekken, je kunt tot wel 10 minuten moeten lopen. Hoe hoger het nummer, hoe verder de gate...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding