Is de route naar winterberg goed te berijden?

Als je met de auto naar Winterberg gaat, is het dan goed te rijden i.v.m. sneeuw op de wegen eventueel? Ik heb winterbanden maar heb nog nooit in een wintersport gebied gereden. Zal dit goed te rijden zijn? Heb een auto met achterwielaandrijving.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
6.1K

Antwoorden (5)

In principe is de route goed te rijden.
Natuurlijk moet je rekening houden met winterse omstandigheden en je goed voorbereiden. Maar dat is 's winters altijd zo.
Dus goede winterbanden, sneeuwkettingen, voldoende ruitensproeierantivries, dekens, warme kleding,eten en drinken, zaklantaarn,waxinelichtjes.
En natuurlijk kan het geen kwaad de auto even na te laten kijken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een auto met achterwielaandrijving vergt wat meer beheersing als een auto met voorwielaandrijving.
Maar dat geld ook in Nederland op nat of glad wegdek.
Je zult dan dus wat eerder je sneeuwkettingen nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is met winterbanden prima te doen. Let wel op voldoende afstand en tijdig remmen (op de moter). Als er daar sneeuw ligt is er meestal een weg van platgereden sneeuw, hier heb je redelijk goed grip op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet wanneer je gaat, maar het heeft daar nog niet gesneeuwd.

Hoe dan ook, de route naar Winterberg loopt voor het grootste deel over de snelwegen en die worden in Duitsland over het algemeen erg goed onderhouden. Sneeuwschuivers en zoutwagens kennen ze ook in Duitsland.

Ik zou er niet al te veel angst voor hebben.
Neem eventueel voor noodgevallen sneeuwkettingen mee. Mocht je dat doen: Oefen thuis even met het omleggen van die kettingen, zodat je weet hoe het moet en niet in de kou voor het eerst moet gaan hannessen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja! hebben wij ook heel makkelijk gedaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben afgelopen winter zelf met een achterwielaangedreven BMW naar Winterberg geweest. Lag flink pak sneeuw, maar was goed te doen dankzij de winterbanden. Heb geen sneeuwkettingen nodig gehad.